Wpływ tekstury i równości nawierzchni drogowych na straty energetyczne w oponach i zawieszeniach pojazdów samochodowych - Projekt - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Wpływ tekstury i równości nawierzchni drogowych na straty energetyczne w oponach i zawieszeniach pojazdów samochodowych

Celem projektu jest określenie wpływu tekstury oraz równości nawierzchni drogowych na zjawiska energetyczne zachodzące w czasie współpracy opony pneumatycznej z nawierzchnią jezdni.

Informacje szczegółowe

Akronim projektu:
ROLRES
Program finansujący:
Program Badań Stosowanych
Instytucja:
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) (The National Centre for Research and Development)
Porozumienie:
PBS1/A6/1/2012 z dnia 2012-12-04
Okres realizacji:
2012-11-01 - 2015-10-31
Kierownik projektu:
prof. dr hab. inż. Jerzy Ejsmont
Realizowany w:
Wydział Mechaniczny
Instytucje zewnętrzne
biorące udział w projekcie:
  • Wojskowy Instytut Techniki Pancernej i Samochodowej (Polska)
Wartość projektu:
1 783 149.00 PLN
Typ zgłoszenia:
Krajowy Program Badawczy
Pochodzenie:
Projekt krajowy
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

Filtry

wszystkich: 1

  • Kategoria

  • Rok

  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Projektów

Rok 2018

  • Decreasing CO2 Emissions By Reducing Tire Rolling Resistance
    Publikacja

    The first motor vehicle was built by Nicolas Cugnot almost 250 years ago and since then there has been a continuous process of motor vehicles’ improvements, as well as development of new road pavements. The fuel crisis of the 70s of the 20th century made it clear to vehicle builders that measures should be taken to reduce vehicle fuel consumption and it contributed to an increased interest in electric vehicles. Although significant...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

wyświetlono 633 razy