Wzorcowa metoda oceny inwestycji drogowej na etapie STEŚ uwzględniająca zasady zrównoważonego rozwoju w całym cyklu życia drogi
Celem projektu jest wypracowanie metodyki oceny inwestycji drogowej na etapie STEŚ dla wyboru wariantu przebiegu dróg i rozwiązań projektowych w ramach opracowywania Wielokryterialnej Analizy Porównawczej (WAP). Projekt zakłada uzyskanie następujących efektów:
1) Przygotowanie wytycznych do opracowania i przeprowadzania Wielokryterialnej Analizy Porównawczej (w tym stworzenie wzorcowej WAP).
2) Opracowanie narzędzi (aplikacja web, oprogramowanie)
Narzędzia powinny umożliwiać wprowadzenie założeń/danych wejściowych, przeprowadzenie obliczeń wg ustandaryzowanej procedury oraz publikację/wydruk wyników pozwalających podjąć decyzję o wyborze wariantu.
3) Opracowanie multimedialnego podręcznika do realizacji cyklu szkoleń w formie distance learning course (cykl kształcenia na odległość) i walidacja zawartości merytorycznej oraz formy przekazu treści wraz z mechanizmem certyfikacji udziału i uzyskania kompetencji.
Realizacja projektu pozwoli na podniesienie kompetencji kadry PG realizującej zadania badawcze w ramach projektu. Umożliwi również nawiązanie partnerskich relacji i wymiany doświadczeń z Partnerami - UG, PRz i PB, co pozwoli na kontynuację współpracy w przyszłości (w tym w pozyskiwaniu grantów badawczych). Realizacja projektu umożliwi również realizację prac dyplomowych magisterskich.
Informacje szczegółowe
- Akronim projektu:
- RIDII 2C
- Program finansujący:
- Rozwój Innowacji Drogowych
- Instytucja:
- Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) (The National Centre for Research and Development)
- Okres realizacji:
- brak danych - brak danych
- Kierownik projektu:
- dr inż. Marcin Budzyński
- Członkowie zespołu:
-
- wykonawca 4 dr inż. Łukasz Jeliński
- wykonawca 5 mgr Alina Guzik
- wykonawca 3 mgr inż. Anna Gobis
- wykonawca 1 dr hab. inż. Piotr Jaskuła
- wykonawca dr hab. inż. Jacek Oskarbski
- wykonawca dr inż. Lech Michalski
- wykonawca dr hab. inż. Kazimierz Jamroz
- wykonawca mgr inż. Konrad Biszko
- wykonawca dr hab. Daniel Kaszubowski
- wykonawca 2 dr inż. Mariusz Jaczewski
- Realizowany w:
- Katedra Inżynierii Transportowej
- Instytucje zewnętrzne
biorące udział w projekcie: -
- Politechnika Białostocka (Polska)
- Uniwersytet Gdański (Polska)
- Politechnika Rzeszowska (Polska)
- Wartość projektu:
- 1 697 245.00 PLN
- Typ zgłoszenia:
- Krajowy Program Badawczy
- Pochodzenie:
- Projekt krajowy
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
Publikacje powiązane z tym projektem
Filtry
wszystkich: 1
Katalog Projektów
Rok 2025
-
Probability of Vehicle Collision with a Road Safety Barrier
PublikacjaA well-designed and constructed road allows the driver to avoid encroachments into an area with obstacles in the road environment and to return safely to the carriageway. This is possible when there is an obstacle-free zone in the road environment or, in the absence of an obstacle-free zone, when a road safety barrier is used. This paper discusses the probability of a vehicle hitting a road safety barrier, assuming five sequences...
wyświetlono 83 razy