Wzorcowa metoda oceny inwestycji drogowej na etapie STEŚ uwzględniająca zasady zrównoważonego rozwoju w całym cyklu życia drogi - Projekt - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Wzorcowa metoda oceny inwestycji drogowej na etapie STEŚ uwzględniająca zasady zrównoważonego rozwoju w całym cyklu życia drogi

Celem projektu jest wypracowanie metodyki oceny inwestycji drogowej na etapie STEŚ dla wyboru wariantu przebiegu dróg i rozwiązań projektowych w ramach opracowywania Wielokryterialnej Analizy Porównawczej (WAP). Projekt zakłada uzyskanie następujących efektów: 1) Przygotowanie wytycznych do opracowania i przeprowadzania Wielokryterialnej Analizy Porównawczej (w tym stworzenie wzorcowej WAP). 2) Opracowanie narzędzi (aplikacja web, oprogramowanie) Narzędzia powinny umożliwiać wprowadzenie założeń/danych wejściowych, przeprowadzenie obliczeń wg ustandaryzowanej procedury oraz publikację/wydruk wyników pozwalających podjąć decyzję o wyborze wariantu. 3) Opracowanie multimedialnego podręcznika do realizacji cyklu szkoleń w formie distance learning course (cykl kształcenia na odległość) i walidacja zawartości merytorycznej oraz formy przekazu treści wraz z mechanizmem certyfikacji udziału i uzyskania kompetencji. Realizacja projektu pozwoli na podniesienie kompetencji kadry PG realizującej zadania badawcze w ramach projektu. Umożliwi również nawiązanie partnerskich relacji i wymiany doświadczeń z Partnerami - UG, PRz i PB, co pozwoli na kontynuację współpracy w przyszłości (w tym w pozyskiwaniu grantów badawczych). Realizacja projektu umożliwi również realizację prac dyplomowych magisterskich.

Informacje szczegółowe

Akronim projektu:
RIDII 2C
Program finansujący:
Rozwój Innowacji Drogowych
Instytucja:
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) (The National Centre for Research and Development)
Okres realizacji:
brak danych - brak danych
Kierownik projektu:
dr inż. Marcin Budzyński
Członkowie zespołu:
Realizowany w:
Katedra Inżynierii Transportowej
Instytucje zewnętrzne
biorące udział w projekcie:
  • Politechnika Białostocka (Polska)
  • Uniwersytet Gdański (Polska)
  • Politechnika Rzeszowska (Polska)
Wartość projektu:
1 697 245.00 PLN
Typ zgłoszenia:
Krajowy Program Badawczy
Pochodzenie:
Projekt krajowy
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

Filtry

wszystkich: 1

  • Kategoria

  • Rok

  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Projektów

Rok 2025

  • Probability of Vehicle Collision with a Road Safety Barrier
    Publikacja

    A well-designed and constructed road allows the driver to avoid encroachments into an area with obstacles in the road environment and to return safely to the carriageway. This is possible when there is an obstacle-free zone in the road environment or, in the absence of an obstacle-free zone, when a road safety barrier is used. This paper discusses the probability of a vehicle hitting a road safety barrier, assuming five sequences...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

wyświetlono 83 razy