Abstrakt
Centrum handlowe na dworcu łączy w sobie dwie idee: 1) wielkopowierzchniowego centrum usługowo-handlowego w śródmieściu, 2) centrum opartego o węzeł komunikacyjny - pomysłu zaczerpniętego ze stref wolnocłowych, realizowanych na lotniskach. Ogromną wartość komercyjną nieruchomości kolejowych odkryto w latach dziewięćdziesiątych XX wieku. Od tego czasu realizowany jest szereg programów: "Projekte 21" w Niemczech (od 1993), "Bahnhofsoffensive" w Austrii (od 1997), "Nieuwe Sleutelprojecten" w Holandii (od 1997), "Grandi Stazioni" we Włoszech (od 1998) i w Czechach (od 2002) oraz "RailCity" w Szwajcarii (od 2003), a także szereg innych programów narodowych m.in. w Hiszpanii, Francji i w Belgii. Powyższa idea od 1maja 2005 roku jest wdrażana również w Polsce przez Oddział Dworce Kolejowe PKP SA.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2007
- Opis bibliograficzny:
- Załuski D.: Centra handlowe na dworcu// Rynek Kolejowy.. -., nr. nr 4 (2007), s.52-57
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 118 razy