Effect of vehicle motion stability after impact/crash on traffic safety - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Effect of vehicle motion stability after impact/crash on traffic safety

Abstrakt

The article presents the application of general stability theory to the study of road traffic stability immediately after an impact (crash, collision). It turns out that when modelling a collision, vehicles can be treated as colliding masses and dynamical systems can be assigned to this phenomenon.

Cytowania

  • 0

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 1

    Scopus

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Aktywność konferencyjna
Typ:
publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
Opublikowano w:
MATEC Web of Conferences nr 231, strony 1 - 9,
ISSN: 2261-236X
Tytuł wydania:
12th International Road Safety Conference GAMBIT 2018 - “Road Innovations for Safety - The National and Regional Perspective” strony 1 - 9
Język:
angielski
Rok wydania:
2018
Opis bibliograficzny:
Mieloszyk E., Milewska A., Grulkowski S.: Effect of vehicle motion stability after impact/crash on traffic safety// 12th International Road Safety Conference GAMBIT 2018 - “Road Innovations for Safety - The National and Regional Perspective”/ ed. Romanowska A. : , 2018, s.1-9
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1051/matecconf/201823105005
Bibliografia: test
  1. E. Ott, Chaos in Dynamical Systems (Press Syndicate of the University of Cambridge, New York, 1994)
  2. L.C. Evans, Partial differential equations (American Mathematical Society, 1998)
  3. W. Szcześniak, M. Ataman, Selected problems of the classic theory of impact (in Polish), Logistyka. 6 pp. 3305-3310 (2010) otwiera się w nowej karcie
  4. MATEC Web of Conferences 231, 05005 (2018) https://doi.org/10.1051/matecconf/201823105005 GAMBIT 2018 otwiera się w nowej karcie
  5. E. Mieloszyk, Non-classical operational calculus in application to generalized dynamical systems (in Polish) (Polish Academy of Sciences Scientific Publishers, Gdansk, 2008)
  6. R.S. Jurecki, T.L. Stańczyk, M.J. Jaśkiewicz, Driver's reaction time in a simulated, complex road incident, Transport. 32 pp. 44-54 (2014). doi:10.3846/16484142.2014.913535 otwiera się w nowej karcie
  7. E. Mieloszyk, Application of non-classical operational calculus to solving some boundary value problem, Integr. Transform. Spec. Funct. 9 pp. 287-292 (2000). doi:10.1080/10652460008819262 otwiera się w nowej karcie
  8. H.-N. Li, D.-S. Li, G.-B. Song, Recent applications of fiber optic sensors to health monitoring in civil engineering, Eng. Struct. 26 pp. 1647-1657 (2004). doi:10.1016/J.ENGSTRUCT.2004.05.018 otwiera się w nowej karcie
  9. B. Radziszewski, Elements of control theory (in Polish) (Publisher of the Silesian University of Technology, Kielce, 1999) 9
  10. MATEC Web of Conferences 231, 05005 (2018) https://doi.org/10.1051/matecconf/201823105005 GAMBIT 2018 otwiera się w nowej karcie
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 25 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi