Abstrakt
This article presents an approach to emotion recognition based on facial expressions of gamers. With application of certain methods crucial features of an analysed face like eyebrows' shape, eyes and mouth width, height were extracted. Afterwards a group of artificial intelligence methods was applied to classify a given feature set as one of the following emotions: happiness, sadness, anger and fear.The approach presented in this paper was verified using specializeddatabases and real-life situations. The obtained results are vastlypromising, thus further work on the subject should be continued.
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- Wytwarzanie Gier Komputerowych : Materiały konferencyjne Krajowej Konferencji Wytwarzania Gier Komputerowych, Gdańsk, 31 sierpinia - 2 września 2012. - T. 2 strony 91 - 100
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2012
- Opis bibliograficzny:
- Pilecki M., Suchacz M., Draszawka K.: Emotion Recognition Based on Facial Expressions of Gamers// Wytwarzanie Gier Komputerowych : Materiały konferencyjne Krajowej Konferencji Wytwarzania Gier Komputerowych, Gdańsk, 31 sierpinia - 2 września 2012. - T. 2/ ed. red. T. Boiński, J. Lebiedź, M. Wójcik. Gdańsk: , 2012, s.91-100
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 93 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
DevEmo—Software Developers’ Facial Expression Dataset
- M. Manikowska,
- D. Sadowski,
- A. Sowiński
- + 1 autorów
From Knowledge based Vision Systems to Cognitive Vision Systems: A Review
- T. Souza,
- C. De,
- C. Sanin
- + 1 autorów