Abstrakt
The use of alternative fuels and, in the future, synthetic fuels has forced changes in the design of fuel supply systems in internal combustion engines. When operating a stationary engine at constant load, the possibility of using lean fuel mixtures appears. The selection of a precise operating mixture ignition system requires changes in traditional fuel systems. The article presents the current designs of fuel supply systems and their properties. Attention was paid to operating parameters resulting in acceptable emissions of toxic exhaust gas components
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pobierz publikację
pobrano 30 razy
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.19206/CE-169151
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
Combustion Engines
nr 194,
strony 141 - 146,
ISSN: 2300-9896 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2023
- Opis bibliograficzny:
- Kneba Z.: Fuel systems of high power stationary engine// Combustion Engines -Vol. 194,iss. 3 (2023), s.141-146
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.19206/ce-169151
- Źródła finansowania:
-
- Publikacja bezkosztowa
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 71 razy