Funkcjonowanie skrzyżowań z wyspą centralną ze zmienną wielkością wewnętrznych powierzchni akumulacji.
Abstrakt
W niniejszym artykule przedstawiono wybrane zagadnienia dotyczące funkcjonowania skrzyżowań z wyspą centralną przy dużych i bardzo dużych natężeniach ruchu. Ten typ skrzyżowań jest często stosowany w Polsce w centrach miast na ulicach wielopasowych i jest dość powszechny w przypadku występowania torowiska tramwajowego w pasie dzielącym jezdnie. Przy dużym udziale natężenia pojazdów skręcających w lewo lub zawracających, wyspa centralna staje się skrzyżowaniem niezmiernie trudnym do sterowania ruchem. Niewielki obszar akumulacji w obrębie wyspy środkowej, jest miejscem newralgicznym, istotnie wpływającym na przepustowość tego typu skrzyżowań. Dla potrzeb prowadzonych analiz, wykorzystano modele mikrosymulacyjne wykonane w programie PTV Vissim, które umożliwiły odwzorowanie warunków ruchu i rozwiązanie kilku ważnych zagadnień przy wyznaczaniu ich przepustowości.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- W : IX Konferencja Naukowo-Techniczna : Problemy komunikacyjne miast w warunkach zatłoczenia motoryzacyjnego : Wydajność Systemów Transportowych strony 589 - 602
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2013
- Opis bibliograficzny:
- Kustra W., Gumińska L.: Funkcjonowanie skrzyżowań z wyspą centralną ze zmienną wielkością wewnętrznych powierzchni akumulacji.// W : IX Konferencja Naukowo-Techniczna : Problemy komunikacyjne miast w warunkach zatłoczenia motoryzacyjnego : Wydajność Systemów Transportowych/ ed. Andrzej Krych, Jeremi Rychlewski Poznań: SITK oddział Poznań, 2013, s.589-602
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 81 razy