High Growth Aspirations of Nascent Entrepreneurs: Why Do They Fall? - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

High Growth Aspirations of Nascent Entrepreneurs: Why Do They Fall?

Abstrakt

Intention-based research become more and more popular in various domains, including entrepreneurship. Achieving growth by a business must be planned or at least consciously accepted by the business owner. That is why it is vital to take growth intentions into account when trying to predict growth of business. Personal attitude of an entrepreneur towards growth is important from the very beginning of business operations or even before that. Nascent entrepreneurs also have their growth aspirations during business founding process and those aspirations affect both this process and the subsequent growth of a new business. The aim of this paper is to investigate growth aspirations of nascent entrepreneurs with comparison to the attitudes of actual entrepreneurs towards the growth of their businesses. Additionally, this paper offers indirect answers to the question on what kind of mechanism - Lamarckian adaptation or Darwinian negative selection - may be responsible for gradual lowering of growth aspirations expressed by nascent entrepreneurs.

Cytowania

  • 4

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 44 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Creative Commons: CC-BY-NC-ND otwiera się w nowej karcie

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Studia i Materiały Wydział Zarządzania Uniwersytet Warszawski strony 94 - 102,
ISSN: 1733-9758
Język:
angielski
Rok wydania:
2017
Opis bibliograficzny:
Zięba K.: High Growth Aspirations of Nascent Entrepreneurs: Why Do They Fall?// STUDIA I MATERIAŁY. WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA UNIWERSYTETU WARSZAWSKIEGO. -., nr. 1(23) (2017), s.94-102
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.7172/1733-9758.2017.23.9
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 131 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi