How to deal with knowledge in small companies? Defining emergent KM approach - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

How to deal with knowledge in small companies? Defining emergent KM approach

Abstrakt

This paper examines the concept of emergent KM approach in small companies. The origins of consideration are grounded in the theory of strategic management literature and in particular in the distinction between deliberate versus emergent approach towards strategic planning. Using the methodology of case study, we carried out an explorative research to analyse the characteristics of KM approach in two small companies located in Italy and in Poland. Both companies appeared to adopt emergent KM approach and therefore, a detailed analysis of this phenomenon was feasible, followed by a description of its main features. On the basis of research results, implications for both managers and researchers are discussed.

Cytowania

  • 4

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 9

    Scopus

Autorzy (3)

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
publikacja w in. zagranicznym czasopiśmie naukowym (tylko język obcy)
Opublikowano w:
International Journal of Learning and Intellectual Capital nr 13, strony 104 - 118,
ISSN: 1479-4853
Tytuł wydania:
Czasopismo: International Journal of Learning and Intellectual Capital - nie ma go na liście czasopism, dlatego wybrałam inną formę publikacji strony 104 - 118
Język:
angielski
Rok wydania:
2016
Opis bibliograficzny:
Bolisani E., Scarso E., Zięba M.. How to deal with knowledge in small companies? Defining emergent KM approach. International Journal of Learning and Intellectual Capital, 2016, Vol. 13, nr. 2/3, s.104-118
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1504/ijlic.2016.075701
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 15 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi