Abstrakt
The paper describes immersive capabilities of CAVE Automatic Virtual Environment and Head-Mounted Display. An important aspect of this research was to develop a method for quantifying user immersion in both systems. Two virtual reality applications, "Flat of Negative Emotions" and "Arachnophobia Treatment Support" were used to observe and analyze user reactions and engagement levels. Participants were exposed to these applications in both environments, allowing for a comparative analysis of the technologies. The methodology incorporated surveys, observation forms, and direct interaction analysis, combining qualitative and quantitative data for a comprehensive evaluation of both systems. The study involved 124 participants from varied backgrounds. The paper presents the objectives, methodology, and findings, with a focus on comparing the immersion levels in CAVE and HMD settings. The results contribute to the academic discourse in virtual reality and human-computer interaction, offering methodological advancements in measuring immersion and guiding future research in immersive technology.
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2024
- Opis bibliograficzny:
- Mielcarek M., Rzeźniczak M., Lebiedź J.: Immersion in Virtual Reality: CAVE Automatic Virtual Environments vs. Head-Mounted Displays// / : , 2024,
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.62036/isd.2024.62
- Źródła finansowania:
-
- Działalność statutowa/subwencja
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 3 razy