Abstrakt
The ship’s fuel economy is increasingly important. The paper presents the effect of redesigning a case study ship for increasing seakeeping performance. Selected wave parameters reflect very difficult operational conditions existing on the North Sea and the Baltic Sea. The analyzed variants of a case study ship represent the latest developments of modern hull forms. The concepts similar to V-shaped bulbous bow, X-bow, X-aft, B-bow were adopted. Full-scale CFD simulations were performed to analyze the influence of innovative hull forms on the added resistance, heave and pitch motions for head waves and two vessel speeds. It was found that with the use of Full-scale CFD simulations it is possible to capture phenomena that cause ship’s non-linear behavior. The calculated relation between added resistance and ships’ vertical motions was opposite to linear strip theory. It proves that the results obtained by linear strip theory method and the CFD can differ significantly.
Cytowania
-
8
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2020
- Opis bibliograficzny:
- Niklas K., Pruszko H.: Improvement of ships seakeeping performance by application of the full-scale cfd simulations// / : , 2020,
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1201/9780367810085
- Źródła finansowania:
-
- Projekt Inteligentny System Napędowy
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 208 razy