Inteligentny System Napędowy - Projekt - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Inteligentny System Napędowy

Projekt „Inteligentny System Napędowy” skupia 7 partnerów z 3 krajów europejskich a czas jego realizacji wynosi 36 miesięcy. Projekt ma na celu zwiększenie sprawności układu napędowego statku, redukcję negatywnego oddziaływania na środowisko naturalne, zwiększenie trwałości komponentów systemu napędowego, zwiększenie bezpieczeństwa eksploatacji, zwiększenie komfortu użytkowania poprzez redukcję drgań i hałasu, oraz zmniejszenie kosztów użytkowania systemu napędowego. Zadania obejmujące zakres projektu zaplanowane zostały z uwzględnieniem specjalizacji poszczególnych partnerów. Prace naukowo-badawcze obejmują zarówno analizy teoretyczne, jak i badania eksperymentalne oraz symulacje komputerowe. Metodyka realizacji badań umożliwia weryfikację i kalibrację modeli teoretycznych w oparciu o wyniki doświadczalne. Efekty prac charakteryzuje ich duża gotowość do wdrożenia w przemyśle. Projekt ma strategiczne znaczenie dla rozwoju zawodowego pracowników PG zaangażowanych w jego realizację.

Informacje szczegółowe

Akronim projektu:
SmartPS
Program finansujący:
ERA-NET
Instytucja:
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) (The National Centre for Research and Development)
Porozumienie:
MARTECII/SmartPS/4/2016 z dnia 2016-12-21
Okres realizacji:
2017-01-01 - 2019-12-31
Kierownik projektu:
dr inż. Karol Niklas
Realizowany w:
Katedra Technologii Obiektów Pływających, Systemów Jakości i Materiałoznawstwa
Instytucje zewnętrzne
biorące udział w projekcie:
  • Belarusian National Technical University (Białoruś)
  • ContiTech Vibration Control GmbH (Niemcy)
  • Dnepr-Bug Waterway (Niemcy)
  • Deltamarin sp. z.o.o. (Polska)
  • Fraunhofer Institute for Structural Durability and System Reliability LBF (Niemcy)
  • REINTJES GmbH (Niemcy)
Typ zgłoszenia:
Międzynarodowy Program Badawczy
Pochodzenie:
Projekt zagraniczny/międzynarodowy
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

Filtry

wszystkich: 5

  • Kategoria

  • Rok

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Projektów

Rok 2020

  • Improvement of ships seakeeping performance by application of the full-scale cfd simulations
    Publikacja

    - Rok 2020

    The ship’s fuel economy is increasingly important. The paper presents the effect of redesigning a case study ship for increasing seakeeping performance. Selected wave parameters reflect very difficult operational conditions existing on the North Sea and the Baltic Sea. The analyzed variants of a case study ship represent the latest developments of modern hull forms. The concepts similar to V-shaped bulbous bow, X-bow, X-aft, B-bow...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2019

wyświetlono 242 razy