Abstrakt
This paper presents three knowledge bases widely used by researchers coping with natural language processing: OpenCyc, DBpedia and YAGO. They are characterized from the point of view of questions answering system. In this paper a short description of the aforementioned system implementation is also presented.
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- Advances in Neural Networks, Fuzzy Systems and Artificial Intelligence strony 75 - 80
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2014
- Opis bibliograficzny:
- Boiński T., Ambrożewicz A., Szymański J.: Knowledge Base Suitable for Answering Questions in Natural Language// Advances in Neural Networks, Fuzzy Systems and Artificial Intelligence/ ed. prof. Jerzy Balicki : WSEAS Press, 2014, s.75-80
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 128 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Semantic OLAP with FluentEditor and Ontorion Semantic Excel Toolchain
- D. Dobrowolski,
- P. Kapłański,
- A. Marciniak
- + 1 autorów
2015
Application of Semantic Knowledge Management System in Selected Areas of Polish Public Administration
- A. Wróblewska,
- A. Zięba,
- R. Mieńkowska - Norkiene
- + 2 autorów
2013