Abstrakt
Najważniejszym składnikiem marki wsi jest krajobraz. Wizerunek wsi kreowany w turystyce i dostępny widok różnią się jednak coraz bardziej: przekaz reklamowy identyfikuje wieś z przyrodą oraz ciszą i spokojem; wieś realna stanowi, najczęściej dysharmonijną, mozaikę wiejsko-miejskiego zagospodarowania. Konfrontacja dostarczonego przez turystykę komunikatu z oglądanym krajobrazem podważa wiarygodność marki wsi, co stanowi zagrożenie dla gospodarki wiejskiej opartej na turystyce. Warunkiem jej przyszłego rozwoju jest zachowanie koniecznej równowagi pomiędzy wizerunkiem i „widzeniem” wsi. W tym celu należałoby dążyć do włączenia działań związanych z budowaniem marki miejsca w ochronę krajobrazu. Oba procesy powinny mieć społeczny charakter. Społeczne wytwarzanie komunikatu o krajobrazie wsi jako część partycypacyjnego planowania jest niezbędne dla zachowania specyfiki wiejskiego pejzażu, która decyduje o jego turystycznej atrakcyjności.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Tytuł wydania:
- Komunikowanie i doradztwo w turystyce wiejskiej strony 82 - 90
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2013
- Opis bibliograficzny:
- Górka A.: Krajobraz wiejski i turystyka. Poszukiwanie równowagi pomiędzy widzeniem i wizerunkiem wsi// Komunikowanie i doradztwo w turystyce wiejskiej/ ed. Krystyna Krzyżanowska Warszawa: Wydawnictwo SGGW, 2013, s.82-90
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 159 razy