New Concept of Numerical Ship Motion Modelling for Total Ship Operability Analysis by Integrating Ship and Environment Under One Overall System
Abstrakt
The paper presents a new concept of overall ship motion modelling for application to total ship operability. The delivered model is a multi-phase and includes both submerged part of ship’s hull and the surrounding water as a unique body. The Discrete Finite Element Method is applied. The model is successfully examined and illustrated for a selected AHTS.
Cytowania
-
4
CrossRef
-
0
Web of Science
-
4
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pobierz publikację
pobrano 52 razy
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
- Opublikowano w:
-
Polish Maritime Research
nr 25,
strony 36 - 41,
ISSN: 1233-2585 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2018
- Opis bibliograficzny:
- Olszewski H., Ghaemi M. H.: New Concept of Numerical Ship Motion Modelling for Total Ship Operability Analysis by Integrating Ship and Environment Under One Overall System// Polish Maritime Research. -Vol. 25, iss. S1(97) (2018), s.36-41
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.2478/pomr-2018-0020
- Bibliografia: test
-
- Fossen, T. I.: Guidance and Control of Ocean Vehicles, John Wiley, 1994. otwiera się w nowej karcie
- Fossen, T.I.: Marine Control Systems. Marine Cybernetics, 2002. otwiera się w nowej karcie
- Perez, T.: Ship Motion Control. Springer Verlag, 2005. otwiera się w nowej karcie
- Jensen, A. G.: Fluid dynamic derivatives: marine and wind engineering approaches. Journal of Wind Eng. and Industrial Aerodynamics 69(71),, 1997, pp. 777-793 otwiera się w nowej karcie
- Lewis, E.V.: Principles of Naval Architecture Vol. III: Motions in Waves and Controllability, 3 rd ed. Society of Naval Architecture and Marine Engineers, New York, 1998. otwiera się w nowej karcie
- Price, W. C. and R. E. D. Bishop : Probabilistic theory of ship dynamics. Chapman and Hall, London, 1974.
- Son, K.H. and K. Nomoto : On the coupled motion of steering and rolling of a high-speed container ship. Naval Architecture and Ocean Engineering, 1982. otwiera się w nowej karcie
- Gawronski W.K.: Advanced Structural Dynamics and Active Control of Structures. Springer-Verlag New York Inc., 2004. otwiera się w nowej karcie
- Kruszewski J., Gawroński W., Wittbrodt E., Najbar F., Grabowski S.: Method of stiff finite elements (in Polish), Arkady, Warsaw 1975.
- Larson M.G., Bengzon F.: The Finite Element Method: Theory, Implementation, and Practice. Springer-Verlag New York Inc., 2010. otwiera się w nowej karcie
- Newman J.N.: Marine Hydrodynamics. The MIT Press, 1977. otwiera się w nowej karcie
- Sclavounos P.D., Purvin S., Tahla U., Kim S.: Simulation based resistance and seakeeping performance of high-speed monohull and multihull vessels equipped with motion control lifting appendages. In Keynote Lecture, FAST 2003 Conference, Ischia Italy, 2003.
- Walczyk Z., Kahsin M., Olszewski H.: Dynamic analysis of high power turbo set. 14th Internationale Tagung Forschung -Praxis -Didaktik im modernen Maschinenbau. Stralsund, 5.-8.5.2004. Stralsund: Fachhochsch. Stralsund (Univ. Appl. Sci.) Fachbereich Masch. 2004.
- Walczyk Z., Olszewski H.: Dynamic properties of a structure supporting turbine set rotors ( in Polish). Materials of 6 th School of modal analysis. Cracow, 11-12 December 2001, Ed. T.Uhl.: Department of Robotics and Machine Dynamics, AGH, Cracow 2001
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 133 razy