Abstrakt
Artykuł przedstawia porównanie właściwości dynamicznych kubicznych krzywych C-Bezier i PH krzywych Bezier piątego stopnia na tle krzywej typu K0 uzyskanej przy zastosowaniu uniwersalnej metody modelowania krzywizny. Właściwości dynamiczne i możliwości zastosowania wymienionych krzywych w projektowaniu dróg kolejowych omówiono na przykładach łączenia krzywą przejścia dwóch łuków kołowych odwrotnych oraz dwóch łuków zgodnych (bez przypadku zawierania się jednego łuku w drugim).
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Technika Transportu Szynowego
strony 1785 - 1807,
ISSN: 1232-3829 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2012
- Opis bibliograficzny:
- Koc W., Palikowska K.: Ocena dynamiczna wybranych sposobów łączenia elementów trasy o zróżnicowanej krzywiźnie// TTS Technika Transportu Szynowego. -., nr. nr 9 (2012), s.1785-1807
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 72 razy