Abstrakt
Ogromne doświadczenie wynikające z działalności Towarzystw Klasyfikacyjnych, lepsze narzędzia obliczeniowe i rosnący poziom wiedzy okrętowej prowdzi do coraz doskonalszych rozwiązań wykorzystywanych w budowie nowych statków. Równolegle do udoskonalania klasycznej konstrukcji statku trwają prace nad wykorzystaniem w okrętownictwie nowych postaci konstrukcyjnych wykorzystywanych powszechnie w budowie jednostek z tworzyw sztucznych. Takimi nowymi postaciami konstrukcyjnymi, mającymi ogromną sznsę zrewolucjonizować konstrukcje okrętowe są stalowe panele typu SANDWICH, dedykowane zarówno dużym statkom handlowym jak i mniejszym jednostkom. Wprowadzenie nowego rozwiązania, mającego w dużym stopniu zmniejszyć masę kadłuba niesie ze sobą szereg problemów, których rozwiązanie ma w przyszłości umożliwić powszechne stosowanie paneli andwiczowych w budowie kadłubów. W pracy zostanie podjęta próba wytypowania najlepszych pod względem technologicznym połączeń typu panel-panel w układzie wzdłużnym. Następnie połączenia najbardziej technologiczne poddane zostaną optymalizacji parametrycznej w środowisku ANSYS.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- IV Ogólnopolska Konferencja ''Problemy naukowo-techniczne w wyczynowym sporcie żeglarskim, [PTS Pogoria, 20-29.04.2007] strony 93 - 100
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2007
- Opis bibliograficzny:
- Leśniewski W., Niklas K.: Optymalizacja wybranych połączeń paneli sandwiczowych// IV Ogólnopolska Konferencja ''Problemy naukowo-techniczne w wyczynowym sporcie żeglarskim, [PTS Pogoria, 20-29.04.2007]/ Warszawa: Politechnika Warszawska, 2007, s.93-100
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 113 razy