Abstrakt
Opracowanie przypomina koncepcje tzw. "korytarzy osiedleńczych" tworzonych przez pasma zurbanizowane, w skład których wchodziły wyodrębnione strukturalne jednostki osadnicze. Pasma te były obsługiwane przez wiązki infrastruktury technicznej a dostępność do poszczególnych jednostek i ich wielkości wynikały z warunków i możliwości technicznych środków komunikacji masowej, oraz możliwości fizycznych człowieka określanych parametrami ruchu pieszego. Takie założenia, przyjmowane do konstruowania hierarchicznych struktur urbanistycznych oraz ich konsekwentna realizacja w wielu krajach świata przeciwdziałały skutecznie rozlewaniu się zabudowy poza granice miast i powstawaniu przypadkowych, amorficznych form zagospodarowania przestrzeni. Na przykładzie teoretycznego modelu pasma zurbanizowanego Gdańsk - Kartuzy (z 1970 r) zastanawiano się nad określeniem zasad rozwoju współczesnego osadnictwa.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2005
- Opis bibliograficzny:
- Chojnacki M.: Pasmo Gdańsk-Kartuzy a teoretyczny model urbanizacji funkcjonalno-przestrzennej// / : , 2005,
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 100 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
The nature of emitting states in electroluminescence of polymeric films do-ped with anthracene andanthracene-based supramolecules
- J. Kalinowski,
- G. Giro,
- M. Cocchi
- + 2 autorów