Abstrakt
Przeprowadzone zostały badania układu hamulcowego oraz skuteczności tłumienia zawieszenia ponad 50 pojazdów. Celem pracy było porównanie działania wyżej wymienionych układów w samochodach z różnych lat produkcji oraz zweryfikowanie ich z warunkami technicznymi obowiązującymi podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu w stacji kontroli pojazdów przez diagnostę samochodowego. Układ hamulcowy został zbadany 3 metodami: na urządzeniu płytowym HEKA H2000, urządzeniu rolkowym CARTEC; zostało zmierzone też opóźnienie hamowania urządzeniem AUTOMEX AMX 520. Skuteczność tłumienia zawieszenia została zbadana na linii diagnostycznej VIDEOline 2000.
Autorzy (4)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Autobusy. Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe
strony 32 - 36,
ISSN: 1509-5878 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2015
- Opis bibliograficzny:
- Malinowski A., Taryma S., Dzwonkowski J., Wyszomierski K.: Pojazdy zabytkowe a współczesne – pomiary w stacji kontroli pojazdów// Autobusy. Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe. -., nr. 12 (2015), s.32-36
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 117 razy