Abstrakt
Płyta CD dołączona do słownika zawiera materiał dydaktyczny dostosowany do warunków przeciętnej szkoły podstawowej i ucznia, ale umożliwia jego modyfikację w celu dostosowania do indywidualnych potrzeb, warunków i możliwości zarówno uczniów, jak i szkoły. Jego układ nie stanowi konkretnego programu do realizacji jako oddzielny przedmiot, a umożliwia praktyczną realizację elementów edukacji architektonicznej na przedmiotach obowiązujących w szkole podstawowej, przy stosowaniu przez nauczycieli różnych podręczników przedmiotowych. Scenariusze lekcji stanowią autorską propozycję i zostały opracowane do realizacji różnorodnych zagadnień z dziedziny architektury, a także w celu wzbogacenia podstawy programowej o działania interdyscyplinarne, wiążące architekturę i gospodarowanie przestrzenią z innymi sztukami, nauką i mediami. W zależności od zagadnień można je realizować na lekcji plastyki, techniki, historii, matematyki, przyrody czy godzinie wychowawczej. Możliwe jest również łączenie zajęć w większy projekt, we współpracy z nauczycielami z różnych przedmiotów. Do każdej lekcji przygotowany został zestaw materiałów dydaktycznych, umożliwiających przygotowanie nauczyciela w niezbędną wiedzę potrzebną do przekazania uczniom.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2016
- Opis bibliograficzny:
- Marczak E., Marczak P.: Pomorskie ABC przestrzeni : Materiały dydaktyczne// / ed. Marczak Elżbieta, Marczak Piotr Gdańsk: Pomorska Okręgowa Izba Architektów, 2016, s.1-83
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 189 razy