Abstrakt
This paper aims to present a new approach in the prediction of manoeuvring abilities of pod-driven ships. A new mathematical model of motions based on MMG methodology was developed and a new type of description of forces acting on azimuth drives is presented. Captive model tests of medium-size coastal tanker and pod open water tests were carried out in CTO S.A. (Ship Design and Research Centre S.A.) to obtain hull hydrodynamic derivatives and pod propulsor hydrodynamic coefficients. Fast-time simulations were carried out and results were compared with free running model tests. Validation shows acceptable agreement between numerical and experimental results, i.e. confirms the usability of developed mathematical model to identify the trends in performance also for course unstable ship.
Cytowania
-
1 6
CrossRef
-
0
Web of Science
-
1 7
Scopus
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
OCEAN ENGINEERING
nr 136,
strony 201 - 208,
ISSN: 0029-8018 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2017
- Opis bibliograficzny:
- Reichel M.: Prediction of manoeuvring abilities of 10000 DWT pod-driven coastal tanker// OCEAN ENGINEERING -Vol. 136, (2017), s.201-208
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1016/j.oceaneng.2017.03.025
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 192 razy