Prototypowa przystawka kotwiczna z hamulcem taśmowym i hamulcem tarczowym oraz układem sterowania ze sterownikiem programowalnym
Abstrakt
Najczęściej stosowanym obecnie na statkach handlowych urządzeniem do obsługi kotwicy jest wciągarka cumowniczo-kotwiczna składająca się z części cumowniczej i przystawki kotwicznej. Jednym z trybów pracy przystawki kotwicznej jest operacja rzucania kotwicy wykonywana bez użycia napędu wciągarki. Prędkość opadania kotwicy jest regulowana za pomocą hamulca. Powszechnie stosowane obecnie hamulce taśmowe źle spełniają rolę elementu regulującego prędkość opadania kotwicy, gdyż niemożliwe jest uzyskanie płynnego hamowania wydawanego łańcucha. Nowa koncepcja przewiduje wprowadzenie do konstrukcji przystawki kotwicznej dodatkowo hamulca tarczowego pracującego tylko podczas rzucania kotwicy. W referacie przedstawiono nowe rozwiązanie elektrohydraulicznego układu rzucania kotwicy z dwoma hamulcami - taśmowym i tarczowym - oraz jego układ sterowania wykorzystujący sterownik programowalny PS4-341-MM1. Opisano zasadę działania układu, algorytm sterowania i realizowane przez układ sterowania funkcje.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2005
- Opis bibliograficzny:
- Mosoń I., Wyrwicz P.: Prototypowa przystawka kotwiczna z hamulcem taśmowym i hamulcem tarczowym oraz układem sterowania ze sterownikiem programowalnym // / : , 2005,
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 86 razy