Public valuation of social impacts. The comparison between mega and non-mega sporting events - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Public valuation of social impacts. The comparison between mega and non-mega sporting events

Abstrakt

The main aim of this study is to assign value to intangible effects,including social impacts, which appear when organising sportingevents of various scales in the city of Gdansk located in northernPoland. A survey was conducted to determine the city residents’willingness-to-pay (WTP) using the contingent valuation method(CVM). The average WTP values, which ranged between PLN 6.04and PLN 46.34, show that the scale of the sporting event may beimportant for the local community’s perception of such socialimpacts as well-being and urban regeneration. However,considering the costs of organising sporting events–includingthe preparation of sporting facilities–it turns out that it is easierto justify spending public funds for holding smaller events,among others, due to the possibility of organising such events inthe same place more frequently.

Cytowania

  • 0

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach
Opublikowano w:
Journal of Policy Research in Tourism Leisure and Events nr 16, strony 89 - 110,
ISSN: 1940-7963
Język:
angielski
Rok wydania:
2024
Opis bibliograficzny:
Zawadzki K.: Public valuation of social impacts. The comparison between mega and non-mega sporting events// Journal of Policy Research in Tourism Leisure and Events -Vol. 16,iss. 1 (2024), s.89-110
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1080/19407963.2022.2157420
Źródła finansowania:
  • COST_FREE
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 55 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi