Retrofit analysis of florida beam-and-post reinforced concreta bridge barriers - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Retrofit analysis of florida beam-and-post reinforced concreta bridge barriers

Abstrakt

Tematem pracy jest analiza przebiegu kolizji drogowych w przypadku najechania rozpędzonego pojazdu na betonową barierę mostową typu "Florida beam-and-post". Przedstawiono podstawy konstruowania modelu obliczeniowego do komputerowej symulacji zderzenia przy wykorzystaniu systemu LS-Dyna. Na podstawie otrzymanych wyników sformułowano zalecenia ewentualnych modyfikacji istniejących barier w celu poprawienia ich własności.

Autorzy (3)

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Engineering Transactions nr 50, strony 187 - 211,
ISSN: 0867-888X
Język:
angielski
Rok wydania:
2002
Opis bibliograficzny:
Wekezer J., Kreja I., Issa M.: Retrofit analysis of florida beam-and-post reinforced concreta bridge barriers// Engineering Transactions. -Vol. 50., iss. 3 (2002), s.187-211
Bibliografia: test
  1. American Association of State Highway and Transportation Officials (AASHTO), Stan- dard specification for highway bridges: interim specification -bridges, 14th Edition, Wash- ington, D.C., 1991. otwiera się w nowej karcie
  2. A.Y. ABU-ODEH, RP. BLIGH, H.E. Ross, Finite element analysis of a slip base lumi- naire support, Conference Proceedings, Publication No. FHWA-RD-96-212, April, 113 - 128, 1997.
  3. S. C. C. BATE, The effect of impact loading on prestressed and ordinary reinforced concrete beams, National Building Studies, Research Paper 35, Her Majesty's Stationery Office, London, 1961. otwiera się w nowej karcie
  4. R.P. BLIGH, K.K. MAK, T.J. HIRSH, Evaluation of tennessee bridge rail designs, Texas Transportation Institute, Final Report No. TNRES1015, May, 140, 1994.
  5. K. CICHOCKI, G. MAIER, U. PEREGO, Analysis of damages due to underwater explosions on a hybrid structure, International Journal for Engineering Analysis and Design, 1, 341- 361, 1994.
  6. EAS Engineering, Finite element model of 1982 Honda Civic, A User Manual, August, 1993.
  7. R.K. FALLER, J.C. HOLLOWAY, B.G. PFEIFER, B.T. ROSSON, Performance level 1 tests on the Nebraska open concrete bridge rail, Midwest Roadside Safety Facility, February, 105, 1992.
  8. C.J. GILBERT, Vehicle impact simulation utilizing computational finite element methods, M.S. Thesis, Florida State University, Spring, 291, 1997.
  9. J .0. HALLQUIST, LS-DYNA3D theoretical manual, LSTC Report 1018, Revision 3, April, 1994. otwiera się w nowej karcie
  10. B.F. HENDRICKS, S.O. MARTIN, J .W. WEKEZER, Impact simulation of the 820C vehicle with the G2 guardrail, Conference Proceedings, Publication No. FHWA-RD-96-212, April, 129 -147, 1997. otwiera się w nowej karcie
  11. B.F. HENDRICKS, Finite element mode ling of the G2 guardrail, Master of Science Thesis, Florida State University, Spring, 1996. otwiera się w nowej karcie
  12. B.F. HENDRICKS, J.W. WEKEZER, Finite element modeling of G2 guardrail, Transporta- tion Research Record 1528, Transportation Research Board, Washington, D.C., 1996. otwiera się w nowej karcie
  13. T.J. HIRSCH, P. ROMERE, Crash test of modified Texas C202 bridge rail, Texas Trans- portation Institute, Report No. FHWA/TX-88/1179-1, June, 58, 1988. otwiera się w nowej karcie
  14. T.J. HIRSCH, C.E. BUTH, W.L. CAMPISE, D. KADERKA, Crash test of Texas T202 bridge rail, Texas Transportation Institute, Report No. FHWA/TX-88/89/1179-2F, May, 48, 1989.
  15. J.C. HOLLOWAY, R.K. FALLER, D.F. WOLFORD, D.L. DYE, D.L. SICKING, Perfor- mance level 2 tests on a 29-in. Open concrete bridge rail, Midwest Roadside Safety Facility, Final Report No. TRP-03-51-95, 87, June, 1996. otwiera się w nowej karcie
  16. N. JONES, Structural impact, Cambridge University Press, 1989.
  17. T. KRAUTHAMMER, A. ASSADI-LAMOUKI H. M. SHANAA, Analysis of impulsively loaded reinforced concrete structural elements -JI. Implementation, Computers & Structures, 48, 5, 861-871, 1993. otwiera się w nowej karcie
  18. LS-DYNA3D User's Manual, Nonlinear dynamic analysis of structures in three dimen- sions, Livermore Software Technology Corporation, August 1, Version 936, 1995.
  19. J .D. MICHIE, Roadside safety: areas of future focus, TRB Workshop on Important Is- sues for Improving Roadside Safety, Conference Proceedings, Irvine, California, July 31 - August 2, 1995. otwiera się w nowej karcie
  20. T. MUNZ, K. WILLAM, Finite element modeling of vehicular collision with transformer base luminaire support, Conference Proceedings, Publication No. FHWA-RD-96-212, 55 - 77, April, 1997. otwiera się w nowej karcie
  21. C.A. PLAXICO, R.M. HACKETT, W. UDDIN, Finite element simulation of vehicle impact against a modified thrie-beam guardrail, Conference Proceedings, Publication No. FHWA- RD-96-212, 79 -94, April, 1997 otwiera się w nowej karcie
  22. C.A. PLAXICO, R.M. HACKETT, W. UDDlN, Simulation of a vehicle impacting a modified thrie-beam guardrail, Transportation Research Board, 76th Annual Meeting, Washington D.C., January 12-16, 1997. otwiera się w nowej karcie
  23. G.H. POWELL, Computer evaluation of automobile barrier systems, Federal Highway Ad- ministration, Report No. FHWA-RD-73-73, August, 234, 1970. otwiera się w nowej karcie
  24. M.H. RAY, K. HIRANMAYEE, Quantitative evaluation of the fidelity of public-domain vehicle models, International Journal of Crashworthiness, Woodhead Publishing Limited, Cambridge, 1999. otwiera się w nowej karcie
  25. M.H. RAY, C.S. PATZNER, A finite element model of the modified eccentric loader break- away cable terminal (MELT), Conference Proceedings, Publication No. FHWA-RD-96- 212, 33 -53, April, 1997. otwiera się w nowej karcie
  26. M.H. RAY, The use of finite element analysis in roadside hardware design, FHWA Work- shop on Important Issues for Improving Roadside Safety, Irvine, CA, 1-13, July 31 - August 2, 1995. otwiera się w nowej karcie
  27. J.D. REID, C.W. PAULSEN, Design and simulation of large breakaway signs, ASCE Jour- nal of Transportation Engineering, 124, 1, Jan/Feb, 59 -64, 1998. otwiera się w nowej karcie
  28. J.D. RElD, D.L. SICKING, R. BLIGH, Critical impact point for longitudinal barriers, ASCE Journal of Transportation Engineering, 124, 1, Jan/Feb, 65 -72, 1998.
  29. J.D. RElD, Simulation of four roadside safety applications, Conference Proceedings, Pub- lication No. FHWA-RD-96-212, 95 -111, April, 1997. otwiera się w nowej karcie
  30. H.E. Ross, D.L. SICKING, R.A. ZIMMER, J.D. MICHIE, Recommended procedures for the safety performance evaluation of highway features, National Cooperative Highway Research Program Report 350, Transportation Research Board, Washington D.C., 1993. otwiera się w nowej karcie
  31. D. SCHAUER, F. TOKARZ, G. KAY, A. LEE, R. LOGAN, E. COFFIE, M. RAY, Prelim- inary vehicle impact simulation technology advancement (Pre-VISTA), Publication No. FHWA-RD-96-059, February, 135, 1997.
  32. D. STOUT, J. HINCH, Test and evaluation of traffic barriers: final report -technical, ENSCO, Inc, Report No. FHWA-RD-89-1l9, April, 184, 1989. otwiera się w nowej karcie
  33. J.W. WEKEZER, R. WUTTRICH, M. RAMALEY, Performance problems and structural retrofit analysis of existing BCT terminals, ASCE Journal of Performance of Constructed Facilities, August, 14, 3, 118-125, 2000. otwiera się w nowej karcie
  34. J.W. WEKEZER, 1. KREJA, C. GILBERT, Conceptual analysis of an aesthetic bridge barrier, Florida Department of Transportation, Final Report. Project No. WPI-5010750, July 30, 1997. otwiera się w nowej karcie
  35. J. W. WEKEZER, Finite element modelling of motor vehicles. Protocol for developing IN- GRID data input decks for DYNA3D computer code, Technical Report No. FHWA-RD- 94-153, U.S. Department of Transportation, FHWA, Washington, D.C., 1994. otwiera się w nowej karcie
  36. J.W. WEKEZER, M.S. OSKARD, R.W. LOGAN, E. ZVWICZ, Vehicle impact simulation, Journal of Transportation Engineering, ASCE, 119, 4, July I August, 1993. otwiera się w nowej karcie
  37. R.G. WHIRLEY, B.E. ENGELMANN, DYNA3D, a nonlinear, explicit, threedimensional finite element code for solid and structural mechanics -user manual, Lawrence Livermore National Laboratory, UCRLMA107254, November 1993. otwiera się w nowej karcie
  38. A.K. ZAOUK, N.E. BEDEWI, C.D. KAN, D. MARZOUGUI, Development and evalua- tion of a C-1500 pickup truck model for roadside hardware impact simulation, Conference Proceedings, Publication No. FHWA-RD-96-212, 1 -31, April, 1997.
  39. A.K. ZAOUK, E. NABIH N.E. BEDEWI, C.D. KAN, H. SCHINKE, Evaluation of a multi- purpose pick-up truck model using full scale crash data with application to highway barrier impacts, 29th International Symposium on Automotive Technology and Automation, Flo- rence, Italy, June, 1996.
  40. A. ZAOUK, N.E. BEDEWI, C.D. KAN, D. MARZOUGUI, Development and evaluation of a C-1500 pick-up truck model for roadside hardware impact, presented in the FHWA Simulation Conference, Langley, VA, FHWA and GWU, July, 1996.
  41. A. ZAOUK, N.E. BEDEWI, C.D. KAN, D. MARZOUGUI, Validation of a non-linear finite element vehicle model using multiple impact data, presented and published in the proceed- ings of the International ASME Winter Annual Congress and Exposition, Atlanta GA, November 17-22, ASME, 1996. otwiera się w nowej karcie
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 11 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi