Abstrakt
This paper contains a description of a numerical model for calculating behaviour of ships in waves. There are many models available, but the one described here can be characterised with a set of parameters that have a decisive impact on the final values of roll motion amplitude and frequency. In this paper, it is shown how a fitting of a standard-shape hull characterised by certain readily available parameters affects the final roll and frequency of the motion. In addition, calculations for a flooded tank were made, and a range of results for the maximum dynamic heeling forces from this tank is shown. This calculation can further be verified for a range of hull dimensions and geometries to present a viable method to the industry.
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.7225/toms.v10.n01.004
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
Transactions on Maritime Science-ToMS
nr 10,
strony 56 - 67,
ISSN: 1848-3305 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2021
- Opis bibliograficzny:
- Szulczewski P.: Simplified Method of Modelling Behaviour of Ship in Waves with Partially Flooded Compartments// Transactions on Maritime Science-ToMS -Vol. 10,iss. 1 (2021),
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.7225/toms.v10.n01.004
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 109 razy