Social Entrepreneurship Avenues for the Field Development through Research Paradigm Intersection Discussion - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Social Entrepreneurship Avenues for the Field Development through Research Paradigm Intersection Discussion

Abstrakt

The aim of this paper is to identify and provide key arguments for employing integrative approach in the choice of research paradigm for studying social entrepreneurship phenomenon. The fact that social entrepreneurship as a field of research is at its preliminary stage, serves as argument and gives freedom in the discussion of the choice of employing a research paradigm. The author does so through identifying commonalities and converging points that serve as argument for employing different research paradigms in social entrepreneurship as a subfield of entrepreneurship research. In the first part of the paper the reader is introduced into the concept of social entrepreneurship and introduce the development of this field. Subsequently, societal dimension of the social entrepreneurship phenomenon is highlighted, with emphasis on the importance of intangible elements of the process, cauldron of social interactions, contextuality and processual nature of social entrepreneurship phenomenon. This is followed by the overview the key research paradigms and discussion on a potential of all four approaches in pushing the boundaries of the subfield further.

Cytowania

  • 2

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 106 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Creative Commons: CC-BY-NC-ND otwiera się w nowej karcie

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Humanities and Social Sciences nr XXI, strony 245 - 255,
ISSN: 2300-5327
Język:
angielski
Rok wydania:
2016
Opis bibliograficzny:
Starnawska M.: Social Entrepreneurship Avenues for the Field Development through Research Paradigm Intersection Discussion// Humanities and Social Sciences. -Vol. XXI., nr. 23(4) (2016), s.245-255
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.7862/rz.2016.hss.74
Bibliografia: test
  1. Alvesson M., Deetz D., Critical management research, Sage, London 2000. otwiera się w nowej karcie
  2. Anderson A.R., Dodd S.D., Jack S.L., Network practices and entrepreneurial growth, "Scandinavian Journal of Management" 26/2, (2010), p.121-133. otwiera się w nowej karcie
  3. Burrell G., Morgan G., Sociological paradigms and Organizational Analysis, Heinemann, London 1979.
  4. Ciepielewska-Kowalik A., Pieliński B., Starnawska M., Szymańska A., Social enterprise in Poland: institutional and historical context, "ICSEM Working Papers" 11, (2015) The International Comparative Social Enterprise Models (ICSEM) Project: Liege.
  5. Defourny J., Nyssens M., The EMES approach of social enterprise in a comparative perspective, "Working Paper" nr 12/03, (2013), EMES European Research Network. otwiera się w nowej karcie
  6. Diochon M., Durepos G., Anderson A.R., Understanding Opportunity in Social Entrepreneurship as Paradigm Interplay [in:] Social and Sustainable Entrepreneurship. Advances in Entrepreneurship, Firm Emergence and Growth 13, eds. G.T. Lumpkin, J. A. Katz, Emerald Group Publishing Limited, Published Online 2011, p.73-110. otwiera się w nowej karcie
  7. Doherty B., Haugh H., Lyon F., Social enterprises as hybrid organizations: a review and research agenda, "International Journal of Management Reviews" 16, (2014), p. 417-436. otwiera się w nowej karcie
  8. Gioia D.A., Pitre E., Multiparadigm perspectives on theory building, "Academy of Management Review" 15/4, (1990), p. 584-602. otwiera się w nowej karcie
  9. Grant P., Perren L., Small business and entrepreneurial research: meta- theories, paradigms and prejudices, "International Small Business Journal" 20/2, (2002), p. 185-211. otwiera się w nowej karcie
  10. Howorth C., Tempest S., Coupland C., Rethinking entrepreneurship methodology and definitions of the entrepreneur, "Journal of Small Business and Enterprise Development" 12/1, (2005), p. 24-40. otwiera się w nowej karcie
  11. Kaufman H., Time, Chance, and Organizations, Chatham House, Chatham, NJ 1985.
  12. Lee M., Battilana J., Wang T., Building and infrastructure for empirical research on social enterprise: challenges and opportunities, [in:] Social Entrepreneurship and Research Methods, ed. J.Short, Emerald Group Publishing Limited, Published Online 2014, p. 241-264. otwiera się w nowej karcie
  13. Lehner O.M., Kansikas J., Social Entrepreneurship Research across Disciplines: Paradigmatic and Methodological Considerations, 3rd EMES Research Conference, Social Innovation through Social Entrepreneurship in Civil Society 4-7 July 2011, Roskilde University, Denmark. otwiera się w nowej karcie
  14. Nicholls A., The Legitimacy of Social Entrepreneurship: Reflexive Isomorphism in a Pre-Paradigmatic Field, "Entrepreneurship Theory and Practice" 34/4, (2010), p. 611-633. otwiera się w nowej karcie
  15. Nicolopoulou K., Social Entrepreneurship between Cross-Currents: Toward a Framework for Theoretical Restructuring of the Field, "Journal of Small Business Management" 52/4, (2014), p. 678-702. otwiera się w nowej karcie
  16. O'Connor E.S., Location and relocation, visions and revisions: opportunities for social entrepreneurship, [in:] Entrepreneurship as Social Change, eds. C. Steyaert, D.Hjorth, Edward Elgar, Cheltenham UK and Northampton MA USA 2006, p.79-96. otwiera się w nowej karcie
  17. Pacut A., Rozwój przedsiębiorczości społecznej -istota i kierunki analizy, "Ekonomia Społeczna" 1, (2015), p. 7-20. otwiera się w nowej karcie
  18. Piecuch T., Charakterystyka przedsiębiorców społecznych -przegląd literatury, "Ekonomia Społeczna" 2, (2014), p. 58-68.
  19. Pirson M.A., Lawrence P.R., Humanism in Business: Towards a Paradigm Shift?, "Journal of Business Ethics" 93(4), (2010), p. 553-565. otwiera się w nowej karcie
  20. Pfeffer J., Why the Assholes are Winning: Money Trumps All, "Journal of Management Studies" 53(4), (2016), p. 663-669. otwiera się w nowej karcie
  21. Poselski projekt ustawy o przedsiębiorstwie społecznym i wspieraniu podmiotów ekonomii społecznej. 2015. http://orka.sejm.gov.pl/Druki7ka.nsf/0/B349885 otwiera się w nowej karcie
  22. Schultz M., Hatch M.J., Living with multiple paradigms: The case of paradigm interplay in organizational culture studies, "Academy of Management Review" 21/2, (1996), p.529-557. otwiera się w nowej karcie
  23. Starnawska M., Social entrepreneurship research -challenges, explanations and suggestions for the field development, "Problemy Zarządzania" 3/61, (2016), p.13-31. otwiera się w nowej karcie
  24. Swedberg R., Social entrepreneurship: the view of the young Schumpeter [in:] Entrepreneurship as Social Change, eds. C. Steyaert, D. Hjorth, Edward Elgar, Cheltenham UK and Northampton MA USA 2006, p.21-34. otwiera się w nowej karcie
  25. Szarucki M., Evolution of managerial problems from the perspective of management science, "Business: Theory and Practice" 16/4, (2015), p. 362-372. otwiera się w nowej karcie
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 116 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi