System reputacyjny z centralnym agentem i metrykami zaufania opartymi na poziomie świadczonych usług sieciowych
Abstrakt
Zaproponowano nowy system reputacyjny zdolny do identyfikacji egoistycznych węzłów w wieloskokowych sieciach bezprzewodowych ad hoc. Zawiera on mechanizmy oceny stopnia kooperatyw-ności węzłów oraz wymuszania współpracy, sprawiając, że zachowania egoistyczne pogarszają relację wydajności i kosztów dla węzłów. Podejście opiera się na historycznych wartościach reputacji i zachowań węzłów, heurystycznym algorytmie identy-fikacji zachowania węzłów przy znajomości topologii oraz na filozofii znanej jako Generous Tit-For-Tat.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Przegląd Telekomunikacyjny + Wiadomości Telekomunikacyjne
strony 1 - 5,
ISSN: 1230-3496 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2015
- Opis bibliograficzny:
- Konorski J., Rydzewski K.: System reputacyjny z centralnym agentem i metrykami zaufania opartymi na poziomie świadczonych usług sieciowych// Przegląd Telekomunikacyjny + Wiadomości Telekomunikacyjne. -., nr. 8-9 (2015), s.1-5
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 145 razy