Teaching High Performance Computing Using BeesyCluster and Relevant Usage Statistics - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Teaching High Performance Computing Using BeesyCluster and Relevant Usage Statistics

Abstrakt

The paper presents motivations and experiences from using the BeesyCluster middleware for teaching high performance computing at the Faculty of Electronics, Telecommunications and Informatics, Gdansk University of Technology. Features of BeesyCluster well suited for conducting courses are discussed including: easy-to-use WWW interface for application development and running hiding queuing systems, publishing applications as services and running in a sandbox by novice users, team work and workflow management environments. Additionally, practical experiences are discussed from courses: High Performance Computing Systems and Architectures of Internet Services. For the former, activities such as the number of team work activities, numbers of applications run on clusters and the number of WWW user sessions are sho wn over the period of one semester. Results of survey from a general course on BeesyCluster for HPC conducted for the university staff and students are also presented.

Cytowania

  • 1 0

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 1 1

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Aktywność konferencyjna
Typ:
materiały konferencyjne indeksowane w Web of Science
Tytuł wydania:
2014 INTERNATIONAL CONFERENCE ON COMPUTATIONAL SCIENCE strony 1458 - 1467
ISSN:
1877-0509
Język:
angielski
Rok wydania:
2014
Opis bibliograficzny:
Czarnul P..: Teaching High Performance Computing Using BeesyCluster and Relevant Usage Statistics, W: 2014 INTERNATIONAL CONFERENCE ON COMPUTATIONAL SCIENCE, 2014, Elsevier,.
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1016/j.procs.2014.05.132
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 108 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi