The concept of the impact of market orientation on company performance - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

The concept of the impact of market orientation on company performance

Abstrakt

The current explanation of the impact of market orientation on company performance is based on the search for competitive advantage, understood as offering the greatest value to customers. However, the development of economic thought has led to the understanding that it is the economic value that a company creates through its product that forms the basis for gaining competitive advantage. Therefore, it was deemed necessary to revise the mechanism of how market orientation affects company performance, aiming to develop a conceptual model of this impact. To achieve this goal, a substantive analysis of the phenomenon under study was performed. The result of the work is a model indicating that the impact of market orientation on company performance is complex, as it involves mediating factors such as benefits perceived by customers from using the product, product costs, economic value, and customer surplus.

Cytowania

  • 0

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach
Opublikowano w:
Journal of Management and Financial Sciences strony 93 - 105,
ISSN: 1899-8968
Język:
polski
Rok wydania:
2024
Opis bibliograficzny:
Dąbrowski D.: The concept of the impact of market orientation on company performance// Journal of Management and Financial Sciences -,iss. 54 (2025), s.93-105
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.33119/jmfs.2024.54.5
Źródła finansowania:
  • Publikacja bezkosztowa
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 7 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi