Abstrakt
The article considers the effect Polish public universities have on the characteristics of urban traffic. The article describes how the public university community has changed over 25 years and its share in the urban population. The characteristics of the modal split in Polish university towns is given based on selected cases. The relation between the share of transport modes in the modal split and the size of towns or university communities in total population is analysed. A description is given of the possibilities and justification to optimise urban modal split by managing the mobility of university community populations.
Cytowania
-
2
CrossRef
-
0
Web of Science
-
3
Scopus
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- materiały konferencyjne indeksowane w Web of Science
- Tytuł wydania:
- Intelligent Transport Systems and Travel Behaviour strony 65 - 74
- ISSN:
- 2194-5357
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2017
- Opis bibliograficzny:
- Okraszewska R., Romanowska A., Jamroz K..: The Effect of University Campuses on the Modal Split of Polish Cities, W: Intelligent Transport Systems and Travel Behaviour, 2017, ,.
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1007/978-3-319-43991-4_6
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 176 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Effects of the Covid-19 travel restrictions on metropolises mobility: empirical evidence from the Tricity metropolis (Poland)
- K. Grzelec,
- K. Hebel,
- R. Okraszewska
- + 1 autorów