Abstrakt
Increasing the role of active mobility, including walking and cycling, is one of the tools for developing sustainable urban transport systems as recommended by the EU. The article describes the trends in pedestrian and bicycle traffic in Poland and its share in urban modal split. It identifies and describes the main sources of risks to pedestrian and cycle safety. Recommendations are proposed on how to ensure that pedestrians and cyclists can use traffic safely.
Cytowania
-
7
CrossRef
-
0
Web of Science
-
5
Scopus
Autorzy (4)
Cytuj jako
Pełna treść
pobierz publikację
pobrano 51 razy
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
MATEC Web of Conferences
nr 122,
strony 1 - 7,
ISSN: 2261-236X - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2017
- Opis bibliograficzny:
- Okraszewska R., Birr K., Gumińska L., Michalski L.: Growing role of walking and cycling and the associated risks// MATEC Web of Conferences. -Vol. 122., (2017), s.1-7
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1051/matecconf/201712201006
- Bibliografia: test
-
- European Commission, Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions on a roadmap for moving to a competitive low carbon economy in 2050, COM(2011) 112 (Brussels, 2011) otwiera się w nowej karcie
- European Commission, White Paper "Roadmap to a Single European Transport Area - Towards a competitive and resource efficient transport system". COM(2011) 144 final (Brussels, 2011) otwiera się w nowej karcie
- European Commission, Green Paper "Towards a new culture for urban mobility", COM (2007) 551 (Brussels, 2007)
- S.A. Goldsmith, Reasons why bicycling and walking are and are not being used more extensively as travel modes (Federal Highway Administration, 1992)
- R. Okraszewska, Z. Jagielska, Comparison of Polish and Danish approach to promotion of cycling, (2017) otwiera się w nowej karcie
- Comprehensive Traffic Research Gdansk (in Polish) (Gdansk Development Office, Gdansk, 2009) otwiera się w nowej karcie
- Gdansk Traffic Research. A Leaflet (in Polish) (VIA VISTULA, Gdansk, 2016) otwiera się w nowej karcie
- Comprehensive Traffic Research Cracow (in Polish) (Cracow, 2003) otwiera się w nowej karcie
- Comprehensive Traffic Research Cracow (in Polish) (Cracow, 2013) otwiera się w nowej karcie
- Comprehensive Traffic Research Warsaw (in Polish) (Warsaw, 2005) otwiera się w nowej karcie
- Warsaw Traffic Research (in Polish) (Warsaw, 2015) otwiera się w nowej karcie
- G. Sierpiński, M. Staniek, I. Celiński, P. Czech, J. Barcik, Identification of pedestrian travel in modeling of modal split and transport accessibility, Logistyka. 4 (2015) otwiera się w nowej karcie
- Points of measurement of cycling traffic -Bicycle Gdansk' (in Polish), available at: http://rowerowygdansk.pl/start,169,170.html, (2017) otwiera się w nowej karcie
- The comparison of cyclists measurement in 2011-2014 (in Polish) (Gdansk Development Office, Gdansk, 2014) otwiera się w nowej karcie
- K. Jamroz, S. Gaca, L. Michalski, M. Kieć, M. Budzyński, L. Gumińska, W. Kustra, T. Mackun, I. Oskarbska, J. Rychlewska, A. Ryś, J. Wachnicka, J. Wierzbicka, Protection of Pedestrians. Guidelines for pedestrian traffic organizers (in Polish) (National Road Safety Council, Gdansk, Warsaw, Cracow, 2014) otwiera się w nowej karcie
- A. Buczyński, Traffic incidents involving cyclists 2006-2008' (in Polish) (Cracow, Poland, 2009) otwiera się w nowej karcie
- OECD Statistics, available at: http://stats.oecd.org/, (2017) otwiera się w nowej karcie
- R. Okraszewska, K. Jamroz, M. Bauer, K. Birr, A. Gobis, Identification of risk factors for collisions involving cyclists based on Gdansk example, (2017) otwiera się w nowej karcie
- E. Symon, Road accidents in Poland in 2015. Report of General Police Headquarters of Poland (Warsaw, 2016)
- P.L. Jacobsen, Safety in numbers: more walkers and bicyclists, safer walking and bicycling, Inj. Prev. 9 pp. 205-209 (2003). doi:10.1136/ip.9.3.205 otwiera się w nowej karcie
- L. Michalski, K. Jamroz, K. Grzelec, S. Grulkowski, D. Kaszubowski, R. Okraszewska, K. Birr, W. Kustra, Strategy of Transport and Mobility for Metropolitan Area (in Polish) (Gdansk Metropolitan Area, Gdansk, 2015)
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 106 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Pedestrian Safety at Midblock Crossings on Dual Carriageway Roads in Polish Cities
- P. Szagała,
- A. Brzeziński,
- M. Kieć
- + 3 autorów
2022