Abstrakt
W pracy przedstawiono stanowisko bębnowe do badania oporu toczenia opon samochdowych w warunkach laboratoryjnych. Zaprezentowano także przyczepę dynamometryczną do badania oporu toczenia opon samochodowych w warunkach drogowych. Stanowisko bębnowe i przyczepa zosały zbudowane w Katedrze Pojazdów i Maszyn Roboczych Politechniki Gdańskiej. Omówiono wpływ wzdłużnego pochylenia drogi i naporu powietrza na badane koło na dokładność pomiarów. Przedstawiono zamontowane w przyczepie: osłonę aerodynamiczną oraz układ do odciążenia od sił bezwładności wahacza pomiarowego. Omówiono ich wpływ na powtarzalność i dokładność wyników drogowych pomiarów współczynnika oporu toczenia opon samochodowych.
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- publikacja w in. zagranicznym czasopiśmie naukowym (tylko język obcy)
- Opublikowano w:
-
Tire Technology International
strony 46 - 48,
ISSN: 1462-4792 - Tytuł wydania:
- Tire Technology International. strony 46 - 48
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2008
- Opis bibliograficzny:
- Ejsmont J., Taryma S., Ronowski G.. Tire rolling resistance measurements on the road and in the laboratory. Tire Technology International, 2008, , , s.46-48
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 159 razy