Abstrakt
Artykuł przedstawia przykłady zastosowań asfaltu drogowego 20/30 do mieszanek mineralno-asfaltowych o wysokim module sztywności. Stosowanie tych mieszanek w Polsce jest efektem stale rosnących obciążeń dróg, głównie poprzez zwiększanie się natężenia ruchu pojazdów ciężarowych. Cechą charakterystyczną mieszanki betonu asfaltowego o wysokim module sztywności jest stosowanie twardszych asfaltów w porównaniu do standardowego asfaltu 35/50 stosowanego do warstwy betonu asfaltowego w podbudowie oraz w warstwie wiążącej. Oprócz stosowania twardszego asfaltu zwykłego 20/30 oraz alternatywnie asfaltów modyfikowanych PMB 10/40-65 lub PMB 25/55-60, również sama zawartość asfaltu w mieszance typu WMS jest wyższa. Przedstawione wyniki badań asfaltów 20/30 oraz ich praktyczne zastosowania do mieszanek typu WMS zostały potwierdzone dobrym stanem technicznym przykładowych konstrukcji nawierzchni.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- Copyright (2011 Elamed Media Group)
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Magazyn Autostrady
strony 56 - 58,
ISSN: 1730-0703 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2011
- Opis bibliograficzny:
- Pszczoła M.: Wykorzystanie asfaltu 20/30 do mieszanek mineralno-asfaltowych o wysokim module sztywności// Magazyn Autostrady. -., nr. 7 (2011), s.56-58
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 185 razy