Kompleksowa ocena nośności ramowego wiaduktu żelbetowego. Uaktualnienie parametrów modelu na podstawie badań eksperymentalnych
Abstrakt
W artykule opisano stosunkowo prostą metodę aktualizacji parametrów modelu na podstawie obciążeń próbnych. Podczas ponownych badań obciążeniowych, przeprowadzonych po 12 latach eksploatacji, stworzono model, którego parametry, w tym wytrzymałość betonu na rozciąganie oraz pozioma sztywność podpór, zostały zaktualizowane na podstawie testów odbiorczych. Przeprowadzono analizę parametryczną, uwzględniając nieliniowe obliczenia z możliwością zarysowania żelbetu. Zarejestrowano symulowane wartości ugięć całkowitych, sprężystych i trwałych. Na ich podstawie wybrano parametry modelu. Określone parametry zastosowano do projektowania obciążenia próbnego w 2023 roku, które następnie zostało przeprowadzone. Uzyskano dobrą zgodność wyników teoretycznych z eksperymentalnymi na średnim poziomie 90,4%.
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
Inżynieria i Budownictwo
strony 442 - 447,
ISSN: 0021-0315 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2024
- Opis bibliograficzny:
- Żółtowski K., Kalitowski P., Binczyk M.: Kompleksowa ocena nośności ramowego wiaduktu żelbetowego. Uaktualnienie parametrów modelu na podstawie badań eksperymentalnych// Inżynieria i Budownictwo -,iss. 7 (2024), s.442-447
- Źródła finansowania:
-
- Publikacja bezkosztowa
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 0 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Symulacje numeryczne testów zderzeniowych barier ochronnych
- K. Wilde,
- D. Bruski,
- S. Burzyński
- + 3 autorów