Department of Railway Engineering - Administrative Units - Bridge of Knowledge

Search

Department of Railway Engineering

Filters

total: 590

  • Category
  • Year
  • Options

clear Chosen catalog filters disabled

Catalog Publications

Year 2012
Year 2011
  • Application of the Polish Active Geodetic Network for railway track determination
    Publication

    Jednym z głównych problemów wyznaczania przebiegu trasy kolejowej jest konieczność realizacji pomiarów geodezyjnych w lokalnym układzie współrzędnych, który znacząco wpływa na dokładność wyznaczeń pozycji w przypadku pomiarów realizowanych na długich (kilku dziesięcio kilometrowych) odcinkach trasy. Z tego względu pomiary realizuje się sekcyjnie, co skutkuje istotnymi z punktu widzenia dokładności dodatkowymi błędami. W roku 2004...

  • AutoCAD Civil3D w projektowaniu dróg szynowych
    Publication

    - Year 2011

    Na Wydziale Inżynierii Lądowej i Środowiska Politechniki Gdańskiej od kilku lat głównym programem typu CAD wykorzystywanym w procesie kształcenia jest AutoCAD Civil 3D. Sposób rozwiązywania przez program niektórych zagadnień z dziedziny projektowania dróg szynowych jest odmienny od obowiązujących w Polsce przepisów. Należy to uwzględnić w programie nauczania przedmiotów ''Drogi Szynowe'', ''Projektowanie dróg szynowych'' oraz ''Projektowanie...

  • Ciągły pomiar geometrii rozjazdów kolejowych
    Publication

    W artykule opisano zasady przeprowadzania pomiarów szerokości toru i żłobków na podstawie obowiązujących przepisów na liniach kolejowych w Polsce I Niemczech. Następnie omówiono metodykę wykonywania pomiarów ciągłych szerokości toru i różnicy wysokości toków szynowych w rozjazdach kolejowych z wykorzystaniem toromierza elektronicznego TEC1435. Szczególną uwagę zwrócono na powtarzalność wyników pomiarów w miejscach nieciągłości...

    Full text available to download

  • Diagnostyka obrazowa rozjazdów kolejowych
    Publication

    - Logistyka - Year 2011

    Rozjazd kolejowy jest jednym z bardziej skomplikowanych elementów drogi kolejowej. W czasie jego eksploatacji należy szczególną uwagę zwrócić na problemy związane z jego prawidłowym utrzymaniem. W tym celu należy prowadzić bieżące i okresowe przeglądy, które pozwolą na wczesne wykrycie i usunięcie wad, a tym samym wydłużenie okresu trwałości rozjazdów kolejowych. W czasie prowadzonych przeglądów, a w szczególności oględzin elementów...

    Full text available to download

  • Ekspertyza szyn w torze Nr 1 linii 271 Wrocław - Poznań od km 68,000 do km 94,700 określająca prędkość jazdy pociągów
    Publication

    Ekspertyza szyn w torze Nr 1 linii 271 Wrocław - Poznań od km 68,000 do km 94,700 określająca prędkość jazdy pociągów. Zakład Linii Kolejowych PLK S.A. w Ostrowie Wielkopolskim

  • Ekspertyza toru Nr 1 w km 0,828-0,980 linii Nr 202 Gdańsk Główny - Stargard Szczeciński
    Publication

    - Year 2011

    Ekspertyza toru Nr 1 w km 0,828-0,980 linii Nr 202 Gdańsk Główny - Stargard Szczeciński. Zakład Linii Kolejowych PLK S.A. w Gdyni.

  • Infrastruktura kolejowa terminali intermodalnych w Gdańsku i Gdyni
    Publication

    - Year 2011

    Przedstawiono charakterystykę transportu intermodalnego oraz wymagania stawiane infrastrukturze kolejowej nowoczesnych terminali intermodalnych. Przykładami, na których omówiono charakterystyczne elementy układów torowych oraz sposób połączenia z siecią kolejową, są morskie terminale kontenerowe w Gdańsku i Gdyni.

  • Infrastruktura kolejowa terminali intermodalnych w Gdańsku i Gdyni
    Publication

    - Logistyka - Year 2011

    W artykule przedstawiono charakterystykę transportu intermodalnego oraz omówiono wymagania stawiane infrastrukturze kolejowej nowoczesnych terminali intermodalnych. Następnie na przykładzie morskich terminali kontenerowych w Gdańsku i Gdyni omówiono charakterystyczne elementy układów torowych oraz sposób połączenia z siecią kolejową

    Full text available to download

  • Kncepcja zastosowania klasycznego modelu {Preisacha w opisie histerezy mechanicznej toru kolejowego

    W pracy przedstawiono implementację klasycznego, skalarnego modelu histerezy Preisacha w zastosowaniu do opisu zjawiska histerezy mechanicznej, występującej w torze kolejowym podczas procesu regulacji geometrycznej jego osi (tj. w trakcie przesuwania rusztu torowego w kierunku poprzecznym). Opisano zwięźle założenia teorii Preisacha oraz skalarny model matematyczny histerezy mechanicznej, oparty na rozkładzie statystycznym zmodyfikowanych...

    Full text available to download

  • Komputerowe wspomaganie zmian modernizowanych układów geometrycznych toru
    Publication

    - Year 2011

    W artykule przedstawiono opracowywany obecnie program komputerowy służący do obliczeń przesunięć toru i robót ziemnych związanych z modernizacją układów geometrycznych toru kolejowego. W pracy scharakteryzowano zastosowany język programowania oraz przedstawiono aktualny stan pracy nad programem.

  • Komputerowe wspomaganie zmian modernizowanych układów geometrycznych toru
    Publication

    - Year 2011

    W artykule przedstawiono opracowywany obecnie program komputerowy służący do obliczeń przesunięć toru i robót ziemnych związanych z modernizacją układów geometrycznych toru kolejowego. W pracy scharakteryzowano zastosowany język programowania oraz przedstawiono aktualny stan pracy nad programem.

  • Linia metra nr 4 w São Paulo
    Publication

    - Year 2011

    São Paulo o powierzchni niewiele większej od województwa opolskiego zamieszkuje 10-krotnie więcej ludności. To największe miasto Brazylii leży na wysokości 700-900 m n.p.m., a lokalne różnice wysokości są w wielu miejscach bardzo duże. Sprawny transport w tak wielkim, silnie zurbanizowanym i uprzemysłowionym organizmie miejskim ma wielkie zna-czenie. Lokalne władze, doceniając wagę problemu, dużą uwagępoświęcają rozwojowi komunikacji...

    Full text to download in external service

  • Łukowanie rozjazdów o nietypowej konstrukcji w metrze w Sao Paulo
    Publication

    - Logistyka - Year 2011

    Na PKP stosowanie rozjazdów łukowych obwarowane jest wieloma zastrzeżeniami i ogranicza się do wykorzystywania rozjazdów z krzyżownicą łukową w torach głównych na szlakach i stacjach oraz kilku typów rozjazdów łukowych symetrycznych z krzyżownicą prostą stosowanych przede wszystkim w strefach podziałowych grup kierunkowychna stacjach rozrządowych. Podczas pobytu w Brazylii autor miał okazję przyjrzeć się łukowaniu rozjazdów o odmiennym...

  • Metoda projektowania rejonu zmiany kierunku trasy kolejowej
    Publication

    Zastosowanie ciągłych pomiarów satelitarnych toru kolejowego, z antenami zainstalowanymi na poruszającym się pojeździe szynowym, powoduje potrzebę opracowania nowej metody projektowania układów geometrycznych toru. Ponieważ kształtowanie kierunków prostych trasy na podstawie takich pomiarów nie sprawia żadnych trudności, w pracy skupiono się na kwestii projektowania odcinków położonych w łuku. Założono, że projektowanie układu...

    Full text available to download

  • Modernizacja łuków koszowych z wykorzystaniem programu MUGO
    Publication

    - Przegląd Komunikacyjny - Year 2011

    W artykule przedstawiono opracowywane obecnie algorytmy obliczeń, które będą wykonywane w programie komputerowym MUGO służącym do wyznaczania przesunięć toru i robót ziemnych. Program jest związany z modernizacją układów geometrycznych toru kolejowego. W pracy scharakteryzowano aktualny stan zaawansowania programu.

    Full text available to download

  • Modernizacja łuków koszowych z wykorzystaniem programu MUGO
    Publication

    - Przegląd Komunikacyjny - Year 2011

    W artykule przedstawiono opracowywane obecnie algorytmy obliczeń, które będą wykonywane w programie komputerowym MUGO służącym do wyznaczania przesunięć toru i robót ziemnych. Program jest związany z modernizacją układów geometrycznych toru kolejowego. W pracy scharakteryzowano aktualny stan zaawansowania programu.

    Full text available to download

  • Niekonwencjonalna metoda wymiany podsypki w metrze w Sao Paulo

    Nieprzestrzeganie podziemnego zarysu skrajni budowli przy projektowaniu i budowie linii kolejowej powoduje liczne niedogodności podczas późniejszej eksploatacji linii. Poważną konsekwencją są utrudnienia przy zmechanizowanym oczyszczaniu podsypki lub jej wymianie. Problem można częściowo rozwiązać stosując niekonwencjonalne metody wymiany podsypki. A artykule przedstawiono sposób zastosowany na linii metra 3 Vermelha w Sao Paulo...