Drogownictwo - Journal - Bridge of Knowledge

Search

Drogownictwo

ISSN:

0012-6357

Publisher:

Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji RP Zarząd Krajowy

Disciplines
(Field of Science):

  • civil engineering, geodesy and transport (Engineering and Technology)

Ministry points: Help

Ministry points - current year
Year Points List
Year 2024 5 Journal not listed on ministry scored journal list 2024
Ministry points - previous years
Year Points List
2024 5 Journal not listed on ministry scored journal list 2024
2023 20 Ministry Scored Journals List
2022 5 Not listed on the ministry scored journals list (2019-2022)
2021 5 Not listed on the ministry scored journals list (2019-2022)
2020 5 Not listed on the ministry scored journals list (2019-2022)
2019 5 Not listed on the ministry scored journals list (2019-2022)
2018 5 B
2017 5 B
2016 5 B
2015 5 B
2014 4 B
2013 4 B
2012 5 B
2011 5 B
2010 6 B

Model:

Traditional

Impact Factor:

n/a

Publishing policy:

License: COPYRIGHT
License
COPYRIGHT
Information on publishing policy
http://drogownictwo.sitkrp.org.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=5&Itemid=111&lang=pl open in new tab
Information on the conditions of self-archiving
n/a
Is self-archiving allowed by the journal?
No
Information on research data policy
n/a
Months of embargo
12
Additional information
Bronze Open Access after an embargo period of 12 months.

Filters

total: 84

  • Category
  • Year
  • Options

clear Chosen catalog filters disabled

Catalog Journals

  • Projekt przebudowy nawierzchni betonowej z zastosowaniem technologii rozkruszania
    Publication

    W artykule przedstawiono projektowanie i technologię przebudowy starej nawierzchni z betonu cementowego drogi krajowej nr 22 na odcinku Chojnice - Tczew poprzez rozkruszanie na miejscu starych płyt betonowych (ang. rubblizing) i wbudowaniu nakładki asfaltowej. Technologię "rubblizingu" zaprojektowano po raz pierwszy w Polsce. Omówiono wady i zalety technologii rubblizingu, przedstawiono wydajność, jak i orientacyjne ceny jednostkowe....

  • Spękania nawierzchni z podbudową mieszanki mineralno-cementowo-emulsyjnej na przykładzie drogi krajowej nr 7
    Publication

    - Drogownictwo - Year 2009

    W artykule przedstawiono szczegółowy opis badań nawierzchni, niezbędnych do określenia prawdopodobnych przyczyn powstawania spękań poprzecznych nawierzchni drogi krajowej nr 7 na odcinku od Gdańska do Kiezmarka, stwierdzonych w 2006r.

  • IV program brd Unii Europejskiej : Bezpieczeństwo ruchu drogowego prawem i obowiązkiem każdego obywatela
    Publication

    - Drogownictwo - Year 2010

    W maju 2007r. Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego powierzył Konsorcjum Naukowemu, kierowanemu przez Politechnike Gdańską, realizacje trzyletniego projektu Badawczego pt. ''Zintegrowany system bezpieczeństwa transportu''. Projektowi nadano akronim ZEUS. Głównym celem projektu jest stworzenie przez badania naukowe merytorycznych podstaw dla rozwoju integracji bezpieczeństwa transportu w Polsce, traktując tę integrację jako warunek...

  • Atlas ryzyka na drogach krajowych w Polsce
    Publication

    Europejski ''Program oceny ryzyka na drogach'' jest jedną z inicjatyw wspierających realizację ''wizji zero''. Program ma na celu przeprowadzenie badań ryzyka panującego na drogach krajów Unii Europejskiej, korzystając z jednolitej metodyki. Wyniki tych badań mają posłużyć do metodycznej oceny poziomu zagrożenia zdrowia i życia w ruchu drogowym. W chwili obecnej program ten realizuje ponad 30 krajów Europy, a kilka nastepnych zamierza...

  • Wpływ sczepności międzywarstwowej na wartość modułów sztywności warstw nawierzchni asfaltowej
    Publication

    - Drogownictwo - Year 2010

    Na odcinku doświadczalnym, w konstrukcji nawierzchni zasymulowano różne poziomy sczepności między warstwami nawierzchni asfaltowej zmniejszając intensywość skropienia do zera i na koniec izolując warstwy przed sczepnością. Stwierdzono istotny wpływ sczepności na moduły sztywności nawierzchni i trwałość zmęczeniową konstrukcji nawierzchni.

  • Inspekcje bezpieczeństwa ruchu drogowego
    Publication

    Inspekcja drogowa prowadzona pod kątem bezpieczeństwa ruchu drogowego jest narzędziem pozwalającym na identyfikowanie mankamentów sieci drogowej. W artykule przedstawiono ogólne założenia wykonywania inspekcji i jej cele oraz wskazano inspekcję jako element oceny zagrożenia na drogach. Na podstawie inspekcji drogi wojewódzkiej przedstawiono przykłady problemów dotyczących jakości sieci drogowej oraz opisano procedurę wyboru najbardziej...

  • Europejski atlas ryzyka na drogach
    Publication

    - Drogownictwo - Year 2010

    W maju 2008r. FRIL, PZM i PG włączyły się w realizację 3-letniego Projektu ''Europejski atlas bezpieczeństwa ruchu drogowego'' realizowanego w ramach Programu Euro-RAP przy wsparciu Komisji Europejskiej. Pod przewodnictwem EuroRAP zespoły z 10 państw opracowują krajowe Mapy ryzyka na drogach: Niemiec, Hiszpanii, Holandii, Belgii, szwecji, Wielkiej Brytanii, Włoch, Słowacji, Czech i Polski. Mapy krajowe po połączeniu utworzą Europejski...

  • Ocena zagrożenia na sieci dróg na podstawie doświadczeń programu EuroRAP
    Publication

    W artykule przedstawiono syntezę technik stosowanych w ramach programu EuroRAP i innych podobnych, przy ocenie zagrożenia w ruchu drogowym. Przedstawione zostały metody automatyzacji procesu zbierania danych i metodyka klasyfikacji dróg pod kątem bezpieczeństwa

  • Ocena wpływu projektów infrastruktury drogowej na bezpieczeństwo ruchu w sieci dróg
    Publication

    Regulacje UE dążą do wprowadzenia jednolitej metodyki zarządzania bezpieczeństwem ruchu drogowego i zobowiązują państwa członkowskie do przeprowadzenia ocen wpływu na bezpieczeństwo ruchu drogowego oraz audytu bezpieczeństwa ruchu drogowego projektów infrastruktury drogowej. Na drogach krajowych w Polsce obowiązuje już wykonywanie takich ocen w ramach studiów korytarzowych. Pilną potrzebą staje się opracowanie i wdrożenie instrukcji...

  • Szczepność między warstwami asfaltowymi nawierzchni.
    Publication

    - Drogownictwo - Year 2003

    W publikacji przedstawiono problem, jaki wynika z braku szczepności warstw asfaltowych. Brak szczepności wynika z braku odpowiedniej warstwy szczepnej, lub zastosowania gruboziarnistych warstw asfaltowych i małej ilości lepiszcza do warstwy szczepnej. Konsekwencją braku szczepności miedzy warstwami jest mniejsza trwałość zmęczeniowej nawierzchni i krótszy okres jej eksploatacji. Może się to przyczynić do konieczności przeprowadzenia...

  • Przepisy dotyczące dopuszczalnych wymiarów ciężarów samochodów ciężarowych w Unii Europejskiej i w Polsce.
    Publication

    - Drogownictwo - Year 2003

    Artykuł przedstawia unormowania prawne obowiązujące w Unii Europejskiej oraz w Polsce. Porównano zarówno wymiary pojazdów, dopuszczalne obciążenie jak i naciski wywierane przez poszczególne pojazdy. Przedstawiono różnice w legislacji pomiędzy Unią Europejską a Polską i konsekwencje z tego wynikające. Z przedstawionego porównania wynika, że w Polsce dopuszczalne obciążenie na oś jest mniejsze niż w Unii Europejskiej. Będzie to...

  • Czym jest obecnie "destrukt asfalt"? Zmiany w normie EN 13108-8
    Publication

    - Drogownictwo - Year 2017

    W roku 2016 została wprowadzona nowelizacja normy EN 13108-8, odnoszącej się do destruktu asfaltowego. Wprowadza ona nowy termin oraz istotne zmiany w dotąd stosowanych definicjach i opisie mieszanki mineralno-asfaltowej, przeznaczonej do powtórnego wykorzystania. Autor omówił zakres zmian i zwrócił uwagę na ich możliwe konsekwencje w odniesieniu do praktyki stosowania destruktu asfaltowego w Polsce.

    Full text to download in external service

  • Wybrane przykłady zrealizowanych przęseł mostów stalowych

    Pomimo silnego trendu związanego z budownictwem betonowym przęsła stalowe w dalszym ciągu znajdują zastosowanie w Europie i Polsce. W referacie przedstawiono wybrane przykłady historycznie i współcześnie zrealizowanych lub będących w budowie obiektów mostowych. Zwrócono uwagę na odejście od standardowych rozwiązań. Pokazano wybrane przykłady modelowania ostatnio zrealizowanych mostów. Zwrócono uwagę na nietypowe rozwiązania projektowe.

    Full text to download in external service

  • Oznaczanie modułów nawierzchni do projektowania wzmocnień
    Publication

    Pomiary ugięć nawierzchni ugięciomierzem dynamicznym (FWD)pozwalają na obliczenie modułów sprężystości warstw asfaltowych, podbudowy i podłoża. Wyniki pomiarów są zwykle analizowane statystycznie na określonym poziomie ufności. Autorzy obliczyli, na analizowanym odcinku drogi, grubości wzmocnienia nawierzchni asfaltowej na różnych poziomach ufności.

  • Koncepcja systemu automatycznego nadzoru nad niebezpiecznymi zachowaniami uczestników ruchu drogowego
    Publication

    - Drogownictwo - Year 2014

    Istotnym czynnikiem wpływającym na powstanie zdarzeń niebezpiecznych (kolizji i wypadków) na drogach są niebezpieczne zachowania kierowców: jazda z prędkością niedozwoloną, wjazd pojazdu na skrzyżowanie przy czerwonym sygnale, wymuszenie pierwszeństwa przejazdu, wymuszenie pierwszeństwa wobec pieszych, wyprzedzanie w miejscach niedozwolonych, niestosowanie zabezpieczeń w pojazdach (kasków, pasów bezpieczeństwa), używanie telefonów...

  • Badania parametrów mechaniki pękania betonów asfaltowych konwencjonalnych i o wysokim module sztywności
    Publication

    W artykule przedstawiono przegląd literatury oraz podstawy teoretyczne wyznaczania krytycznej wartości współczynnika intensywności naprężeń K oraz całki J, charakteryzującej krytyczną prędkość uwalniania energii. Przedstawiono również wyniki badań laboratoryjnych parametrów mechaniki pękania betonów asfaltowych konwencjonalnych i o wysokim module sztywności. Na podstawie otrzymanych wyników dokonano próby oceny badanych mieszanek...

  • Przepustowość przepustu niezatopionego
    Publication

    - Drogownictwo - Year 2014

    Podczas przepływu w warunkach niezatopionego wlotu i wylotu w przewodzie przepustu woda tworzyć będzie swobodne zwierciadło. Przepływ bezciśnieniowy w przewodzie przepustu może wystąpić również w warunkach zatopionego wlotu. W pracy porównano wyniki obliczeń przepustowości całego przepustu i samego przewodu o przekroju kołowym i kwadratowym. W warunkach spokojnego ruchu wody, przy braku spiętrzenia na wylocie, o przepustowości...

    Full text to download in external service

  • Badania niskotemperaturowego twardnienia fizycznego betonu asfaltowego i mieszanki SMA
    Publication

    - Drogownictwo - Year 2014

    Artykuł przedstawia badania twardnienia fizycznego w czasie izotermicznego przechowywania betonu asfaltowego AC i mieszanki SMA w temperaturze -20st.C. Stwierdzono wyraźny wzrost modułu sztywności i brak zmian wytrzymałości na pośrednie rozciąganie w przypadku obu mieszanek. Proces twardnienia fizycznego różnił się dla AC i SMA.

  • Wpływ niszczącego oddziaływania wody i mrozu na trwałość zmęczeniową betonu asfaltowego
    Publication

    Artykuł przedstawia badania zmęczeniowe betonu asfaltowego poddanego niszczącemu oddziaływaniu wody i mrozu. Laboratoryjną symulację oddziaływania wody i mrozu oparto na oryginalnej i zmodyfikowanej procedurze normy AASHTO T283. Modyfikacja procedury polegała na wprowadzeniu zamiast 1 cyklu zamrażania i odmrażania 50 i 150 cykli. Badania zmęczeniowe betonu asfaltowego wykonano w aparacie NAT w schemacie pośredniego rozciągania....

  • Analiza zagrożeń na jednorodnych odcinkach dróg
    Publication

    Przedstawiono założenia do oceny zagrożeń w ruchu drogowym z wykorzystaniem inspekcji bezpieczeństwa ruchu drogowego. Opisano modele wpływu wybranych czynników na gęstość ofiar śmiertelnych i liczbę ofiar śmiertelnych na drogach krajowych

seen 2281 times