Analiza odcinków generujących straty czasu w transporcie tramwajowym - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Analiza odcinków generujących straty czasu w transporcie tramwajowym

Abstract

W czasie analiz i studiów przedwykonawczych dotyczących budowy nowych i modernizacji istniejących tras tramwajowych, bardzo często zakładane są nierealne czasy przejazdów, które weryfikuje się już po oddaniu linii do eksploatacji i przeprowadzeniu badań obserwacyjnych. Problematyczne wydaje się określenie, przed zakończeniem inwestycji, rzeczywistej prędkości jazdy, jak również strat czasu powstających w miejscach potencjalnych zatrzymań oraz określenie możliwości i wielkości skrócenia czasu jazdy na liniach istniejących. Dotychczasowe, analityczne podejście do obliczeń trakcyjnych, oparte na założeniach stałego przyspieszenia rozruchu i hamowania, wymaga sprawdzenia dla otwartej w 2007 r. w Gdańsku trasy Centrum – Chełm Witosa, gdzie pochylenia podłużne trasy dochodzą do 5,5%. W artykule scharakteryzowano problem niewielkiej prędkości komunikacyjnej tramwajów w Gdańsku, która nie wzrosła pomimo inwestycji infrastrukturalnych. Przedstawiono algorytm obliczania prędkości normatywnej i maksymalnej możliwej do osiągnięcia. Opisano metody badawcze i porównano obliczenia teoretyczne z wynikami badań obserwacyjnych.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 146 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY-SA open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Przegląd Komunikacyjny pages 17 - 22,
ISSN: 0033-2232
Language:
Polish
Publication year:
2015
Bibliographic description:
Szmagliński J.: Analiza odcinków generujących straty czasu w transporcie tramwajowym// Przegląd Komunikacyjny. -., nr. 6 (2015), s.17-22
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 113 times

Recommended for you

Meta Tags