Problematyka modelowania zależności prędkość – gęstość – natężenie w warunkach ruchu miejskiego - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Problematyka modelowania zależności prędkość – gęstość – natężenie w warunkach ruchu miejskiego

Abstract

Pierwszy model charakteryzujący zależność prędkość – gęstość – natężenie powstał ponad 80 lat temu. Od tego czasu naukowcy z całego świata pracowali nad opracowaniem własnych modeli ruchu drogowego, które kompleksowo opisywać będą fundamentalny wykres. Prace nad doborem odpowiednich parametrów, niezbędnych do stworzenia modelu, dokonywano głównie na drogach szybkiego ruchu. Problem poruszony w niniejszym referacie odnosi się do niedostatecznej ilości przeprowadzonych badań nad zagadnieniem zależności prędkość – gęstość – natężenie w warunkach miejskich w Polsce. Celem artykułu jest ocenienie możliwości implementacji istniejących modeli ruchu w sieci ulicznej na przykładzie Trójmiasta, wraz z opracowaniem autorskiej metodologii badań, adekwatnej do posiadanych narzędzi. Podjęto próbę opracowania modeli dla ruchu przerywanego w celu lepszego poznania wpływu sygnalizacji świetnej i innych utrudnień w warunkach miejskich na kształt fundamentalnego wykresu.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 10 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Transport Miejski i Regionalny pages 18 - 23,
ISSN: 1732-5153
Language:
Polish
Publication year:
2016
Bibliographic description:
Matusz P., Rudecki G., Oskarbski J., Jamroz K.: Problematyka modelowania zależności prędkość – gęstość – natężenie w warunkach ruchu miejskiego// Transport Miejski i Regionalny. -., nr. 7 (2016), s.18-23
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 148 times

Recommended for you

Meta Tags