Człowiek zanurzony w rzeczywistości wirtualnej na przykładzie Laboratorium Zanurzonej Wizualizacji Przestrzennej - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Człowiek zanurzony w rzeczywistości wirtualnej na przykładzie Laboratorium Zanurzonej Wizualizacji Przestrzennej

Abstract

Artykuł opisuje Laboratorium Zanurzonej Wizualizacji Przestrzennej (LZWP), które umożliwia swobodną podróż w czasie i przestrzeni. Jego podstawowym wyposażeniem jest jaskinia rzeczywistości wirtualnej, czyli pomieszczenie o ścianach, suficie i podłodze stanowiących ekrany projekcyjne, wyświetlające generowane komputerowo obrazy 3D, tworzące spójny widok jednej sceny. Człowiek znajdujący się w takiej jaskini jest zatem zanurzony w świecie wytworzonym przez komputery, choć niestety jego chód limitowany jest ścianami jaskini. Nieograniczone przemieszczanie się krokami w świecie wirtualnym umożliwia dopiero drugi element wyposażenia laboratorium - sferyczny symulator chodu. Artykuł przedstawia ponadto możliwości wykorzystania opisanych urządzeń, ze szczególnym uwzględnieniem zastosowań z zakresu zainteresowań psychologii.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Monographic publication
Type:
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
Title of issue:
W : Człowiek zalogowany strony 108 - 115
Language:
Polish
Publication year:
2015
Bibliographic description:
Lebiedź J.: Człowiek zanurzony w rzeczywistości wirtualnej na przykładzie Laboratorium Zanurzonej Wizualizacji Przestrzennej// W : Człowiek zalogowany / ed. Małgorzata Wysocka-Pleczyk, Bożena Gulla Kraków: Biblioteka Jagiellońska, 2015, s.108-115
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 103 times

Recommended for you

Meta Tags