Człowiek zanurzony w rzeczywistości wirtualnej na przykładzie Laboratorium Zanurzonej Wizualizacji Przestrzennej
Abstract
Artykuł opisuje Laboratorium Zanurzonej Wizualizacji Przestrzennej (LZWP), które umożliwia swobodną podróż w czasie i przestrzeni. Jego podstawowym wyposażeniem jest jaskinia rzeczywistości wirtualnej, czyli pomieszczenie o ścianach, suficie i podłodze stanowiących ekrany projekcyjne, wyświetlające generowane komputerowo obrazy 3D, tworzące spójny widok jednej sceny. Człowiek znajdujący się w takiej jaskini jest zatem zanurzony w świecie wytworzonym przez komputery, choć niestety jego chód limitowany jest ścianami jaskini. Nieograniczone przemieszczanie się krokami w świecie wirtualnym umożliwia dopiero drugi element wyposażenia laboratorium - sferyczny symulator chodu. Artykuł przedstawia ponadto możliwości wykorzystania opisanych urządzeń, ze szczególnym uwzględnieniem zastosowań z zakresu zainteresowań psychologii.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Title of issue:
- W : Człowiek zalogowany strony 108 - 115
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2015
- Bibliographic description:
- Lebiedź J.: Człowiek zanurzony w rzeczywistości wirtualnej na przykładzie Laboratorium Zanurzonej Wizualizacji Przestrzennej// W : Człowiek zalogowany / ed. Małgorzata Wysocka-Pleczyk, Bożena Gulla Kraków: Biblioteka Jagiellońska, 2015, s.108-115
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 158 times