Dekalog internacjonalizacji szkolnictwa wyższego w Polsce - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Dekalog internacjonalizacji szkolnictwa wyższego w Polsce

Abstract

Rozwój internacjonalizacji, obok doskonalenia zarządzania i dywersyfikacji misji, jest jednym z najważniejszych zadań stojących przed współczesnymi polskimi szkołami wyższymi. Dostrzeżono to w projekcie ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce. W literaturze światowej można znaleźć liczne opracowania naukowe dotyczące internacjonalizacji kształcenia i badań naukowych. Brakuje natomiast publikacji, podejmujących tematykę implementacji szeroko pojętej internacjonalizacji w obszarze uczelnianej administracji. Autorzy podjęli próbę wypełnienia tej luki poznawczej, wskazując dziesięć głównych obszarów decydujących o jakości obsługi administracyjnej procesu internacjonalizacji, nazywając je dekalogiem internacjonalizacji ze względu na ich istotność. W artykule pokrótce omówiono każdy z tych obszarów. W podsumowaniu stwierdzono, że internacjonalizacja w różnym stopniu dotyczy wszystkich obszarów funkcjonowania uczelni, ale także, że jako zjawisko kulturowe jest nierozerwalnie związana z tradycją akademicką.

Citations

  • 1

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
e-mentor pages 4 - 9,
ISSN: 1731-6758
Language:
Polish
Publication year:
2018
Bibliographic description:
Wysocka K., Leja K.: Dekalog internacjonalizacji szkolnictwa wyższego w Polsce// e-mentor. -., nr. 1(73) (2018), s.4-9
DOI:
Digital Object Identifier (open in new tab) 10.15219/em73.1333
Sources of funding:
  • Statutory activity/subsidy
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 184 times

Recommended for you

Meta Tags