Abstract
Wybrano do rozważań (symulacji komputerowej) 8 rejonów morskich w 4 porach roku. Określono w nich gęstość widmową amplitudy fali morskiej. Założono, upraszczająco, regulator typu PID. Dla wybranego typu statku wykonane badania symulacyjne odnoszą się do wybranych rejonów mórz i pór roku. Okazuje się, że dobierając zarówno współczynnik wzmocnienia regulatora jak i stałą całkowania, można minimalizować wartości wariancji, na przykład, momentów skręcających w wybranych przekrojach zespołu napędowego lub prędkości kątowych wału. Przedstawiono przykłady tego rodzaju optymalizacji regulatora ze względu na współczynnik wzmocnienia.
Authors (4)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Language:
- English
- Publication year:
- 2004
- Bibliographic description:
- Domachowski Z., Próchnicki W., Dzida M., Piwowarski M.: Impact of sea wave stochastic characteristics on ship propulsion control system design.// . -., (2004),
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 88 times