Abstract
Artykuł przedstawia założenia oraz studium przypadku kształcenia postaw inżynierów poprzez projekt społeczny w ruchu otwartego oprogramowania. Oprócz wiedzy i umiejętności to właśnie postawy są trzecim składnikiem kompetencji profesjonalisty w każdej dziedzinie. W opracowaniu zaprezentowano studencki projekt grupowy realizowany na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej przy udziale Instytutu Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku, mający na celu stworzenie aplikacji wspomagającej terapię behawioralną dzieci z autyzmem. Przykład pokazuje, że kształtowanie wrażliwości młodych ludzi na potrzeby społeczne można wpleść w program kształcenia poprzez formułowanie indywidualnych tematów związanych z działalnością instytucji niosących pomoc różnym grupom odbiorców.
Citations
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Authors (2)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.15219/em59.1167
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
e-mentor
no. 2015,
edition 2(59),
pages 28 - 34,
ISSN: 1731-6758 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2015
- Bibliographic description:
- Landowska A., Smiatacz M.: Kształtowanie postaw inżynierów poprzez projekt oprogramowania dla dzieci z autyzmem// e-mentor. -Vol. 2015., iss. 2(59) (2015), s.28-34
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.15219/em59.1167
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 123 times