Marketing terytorialny - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Marketing terytorialny

Abstract

W rozdziale przedstawiono postać i zastosowanie marketingu w sferze odnoszącej się do działalności publicznej na zdelimitowanym obszarze. Na wstępie scharakteryzowano przesłanki wpływające na powstanie oraz przyczyny wydzielenia marketingu terytorialnego zarówno na gruncie polskim, jak i europejskim. Następnie odniesiono się do kwestii nazewnictwa w obszarze związanym z marketingowym zarządzaniem przestrzenią. Zidentyfikowano podobieństwa i różnice w charakterystyce i działalności jednostek administracyjnych i przedsiębiorstw. Konkluzje z tej komparacji były punktem wyjścia do rozważań na temat interpretacji pojęcia marketingu terytorialnego. Oprócz prezentacji definicji obowiązującej w pracy przedstawiono także inne ujęcia rozpatrywanego terminu z analizą elementów, które w każdej definicji są akcentowane. Następnie omówiono cele marketingu miejsc. Przyjmując za punkt wyjścia podejście systemowe w interpretacji marketingu przedstawiony został podział marketingu terytorialnego. Jego cechą charakterystyczną jest istnienie - oprócz marketingu zewnętrznego - marketingu wewnętrznego I i II stopnia, czyli w ujęciu ścisłym i szerokim. Podział wynika z faktu istnienia w gminach, powiatach i województwach nie tylko personelu, będącego "klasycznym" adresatem działań w obrębie marketingu wewnętrznego, ale i mieszkańców oraz organizacji działających na danym terenie, czyli "wewnątrz" organizacji, jaką jest samorząd terytorialny. Na zakończenie przedstawiono mieszankę marketingową oraz każdy z pięciu elementów marketingu mix - produkt, cenę, promocję, dystrybucję i personel w formule zaadaptowanej do specyfiki przestrzeni.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Monographic publication
Type:
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
Title of issue:
Gospodarka regionalna i lokalna strony 266 - 295
Language:
Polish
Publication year:
2008
Bibliographic description:
Sekuła A.: Marketing terytorialny// Gospodarka regionalna i lokalna/ ed. red. nauk. Zbigniew Strzelecki ; aut.: Maciej Borsa [et al.]. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008, s.266-295
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 130 times

Recommended for you

Meta Tags