Modele mentalne przedsiębiorczości: wskaźniki efektuacyjne vs. kauzalne - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Modele mentalne przedsiębiorczości: wskaźniki efektuacyjne vs. kauzalne

Abstract

Głównym celem artykułu było stworzenie listy wskaźników diagnozujących model mentalny przedsiębiorczości. Zaprezentowano dwa podejścia do przedsiębiorczości: klasyczne podejście kauzalne, w którym przedsiębiorca koncentruje się na osiągnięciu celu wyznaczonego na samym początku oraz podejście efektuacyjne, w którym identyfikowaniu dostępnych zasobów i relacji towarzyszy poszukiwanie możliwości biznesowych i zmienność celów. Analiza literatury pozwoliła sformułować kilka głównych kryteriów różnicujących efektuacyjny i kauzalny model mentalny przedsiębiorczości. Odnoszą się one do ważnych aspektów przedsiębiorczości: ustalanie strategii firmy, wykorzystanie zasobów, reakcje na niespodziewane, budowanie relacji biznesowych i poszukiwanie nowych rozwiązań. Dla każdego z tych obszarów zaproponowano listę wskaźników, które będą wykorzystane do opracowania kwestionariusza diagnozującego model mentalny przedsiębiorczości.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 213 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY-SA open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Przedsiębiorczość i Zarządzanie no. XIX, pages 215 - 229,
ISSN: 1733-2486
Language:
Polish
Publication year:
2018
Bibliographic description:
Krawczyk-Bryłka B., Stankiewicz K., Tomczak M., Ziemiański P.: Modele mentalne przedsiębiorczości: wskaźniki efektuacyjne vs. kauzalne// Przedsiębiorczość i Zarządzanie. -Vol. XIX., nr. 10 cz.II (2018), s.215-229
Sources of funding:
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 283 times

Recommended for you

Meta Tags