Abstract
Rozwój handlu internetowego jest odpowiedzią na zapotrzebowanie klientów na tę formę dystrybucji towarów i usług. Z tego powodu, zarządzanie witryną sklepu internetowego, w celu zwiększenia jej wiarygodności, a co za tym idzie - konkurencyjności, jest ważnym zadaniem stojącym przed podmiotami prowadzącymi działalność gospodarczą w sieci. Celem niniejszej pracy było zaproponowanie nowej metody oceny wiarygodności serwisów WWW. Badanie przeprowadzono w grupie 225 osób (83% doświadczonych i 17% potencjalnych użytkowników serwisów handlowych). Zastosowano Skalę Wiarygodności Internetowych Serwisów Handlowych, która składała się z 28 kryteriów. Przeprowadzona analiza statystyczna wykazała istnienie 8 czynników przyporządkowanych do jednej z dwóch grup: jakości użytkowej (przejrzystość, użyteczność, bezpieczeństwo, elastyczność realizacji) oraz zawartości informacyjnej serwisu WWW (referencje, bogactwo informacji, nieprofesjonalizm, anonimowość sklepu). Poziom rzetelności większości z nich był akceptowalny. Zaproponowana metoda oceny atrybutów kształtujących wiarygodność handlowej witryny WWW może być przydatna w profesjonalnym zarządzaniu sklepem internetowym.
Authors (2)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie
pages 23 - 34,
ISSN: 0239-9415 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2011
- Bibliographic description:
- Garnik I., Basińska B.: Pomiar wiarygodności internetowych serwisów handlowych// Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie. -., iss. 56 (2011), s.23-34
- Sources of funding:
-
- Free publication
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 107 times