Serwisy WWW jako instrument kształtowania relacji z klientem usług medycznych - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Serwisy WWW jako instrument kształtowania relacji z klientem usług medycznych

Abstract

Wprowadzenie: W artykule podjęto problem oceny użyteczności serwisów WWW i badania postaw lojalnościowych e-klientów korzystających z serwisów WWW usług medycznych. Celem badania była wstępna walidacja metody do oceny jakości użytkowej serwisów WWW usług medycznych oraz określenie związków pomiędzy cechami jakości użytkowej serwisów WWW a cechami relacyjnymi, takimi jak: satysfakcja, chęć powrotu oraz zamiar rekomendowania serwisu WWW innym osobom. Metodologia: Badania eksperymentalne zostały przeprowadzone na próbce polskich użytkowników usług on-line (n=15) oraz obejmowały wybrane serwisy internetowe (n=2) prywatnych placówek zdrowotnych. Zastosowano kwestionariusz ankietowy do pomiaru czynników użytkowych i relacyjnych. Metoda oceny jakości użytkowej serwisów WWW zawierała dziewięć czynników: klarowność wizualna, łatwość obsługi, prowadzenie użytkownika, zawartość informacyjna, interaktywność z dostawcą usługi, personalizacja, demonstracja usługi, rekomendacje, dbałość o klienta. Do czynników relacyjnych zaliczono: satysfakcję z korzystania z serwisu, chęć powrotu do serwisu oraz zamiar rekomendowania serwisu znajomemu. Wyniki: Zaproponowana metoda różnicowała testowane serwisy WWW instytucji świadczących usługi medyczne, co zostało również potwierdzone za pomocą analizy podobieństwa profilowego Najwyżej oceniane były klarowność wizualna i łatwość obsługi. Najniższe oceny dotyczyły rekomendacji i demonstracji usługi. Większość czynników jakości użytkowej była wzajemnie skorelowana, z wyjątkiem czynnika rekomendacje. Wraz ze wzrostem oceny czynników jakości użytkowej rosła satysfakcja, chęć powrotu do serwisu i zamiar rekomendowania polecenia serwisu WWW innym osobom. Najsłabszy związek zaobserwowano pomiędzy czynnikiem rekomendacje a satysfakcją z użytkowania serwisu oraz chęcią powrotu do serwisu. Wnioski: Wstępna walidacja metody do oceny jakości użytkowej serwisów WWW usług medycznych została potwierdzona.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 18 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych pages 339 - 363,
ISSN: 1232-4671
Language:
Polish
Publication year:
2014
Bibliographic description:
Basińska B., Dąbrowski D., Sikorski M.: Serwisy WWW jako instrument kształtowania relacji z klientem usług medycznych// Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych. -., nr. 35 (2014), s.339-363
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 128 times

Recommended for you

Meta Tags