Pomiar wiarygodności internetowych serwisów handlowych - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Pomiar wiarygodności internetowych serwisów handlowych

Abstrakt

Rozwój handlu internetowego jest odpowiedzią na zapotrzebowanie klientów na tę formę dystrybucji towarów i usług. Z tego powodu, zarządzanie witryną sklepu internetowego, w celu zwiększenia jej wiarygodności, a co za tym idzie - konkurencyjności, jest ważnym zadaniem stojącym przed podmiotami prowadzącymi działalność gospodarczą w sieci. Celem niniejszej pracy było zaproponowanie nowej metody oceny wiarygodności serwisów WWW. Badanie przeprowadzono w grupie 225 osób (83% doświadczonych i 17% potencjalnych użytkowników serwisów handlowych). Zastosowano Skalę Wiarygodności Internetowych Serwisów Handlowych, która składała się z 28 kryteriów. Przeprowadzona analiza statystyczna wykazała istnienie 8 czynników przyporządkowanych do jednej z dwóch grup: jakości użytkowej (przejrzystość, użyteczność, bezpieczeństwo, elastyczność realizacji) oraz zawartości informacyjnej serwisu WWW (referencje, bogactwo informacji, nieprofesjonalizm, anonimowość sklepu). Poziom rzetelności większości z nich był akceptowalny. Zaproponowana metoda oceny atrybutów kształtujących wiarygodność handlowej witryny WWW może być przydatna w profesjonalnym zarządzaniu sklepem internetowym.

Cytuj jako

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie strony 23 - 34,
ISSN: 0239-9415
Język:
polski
Rok wydania:
2011
Opis bibliograficzny:
Garnik I., Basińska B.: Pomiar wiarygodności internetowych serwisów handlowych// Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie. -., iss. 56 (2011), s.23-34
Źródła finansowania:
  • Publikacja bezkosztowa
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 107 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi