Metoda TrustCritic oceny wiarygodności sklepów internetowych - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Metoda TrustCritic oceny wiarygodności sklepów internetowych

Abstrakt

W artykule przedstawiono metodę oceny wiarygodności sklepów internetowych TrustCritic. Powszechnie występujące nadużycia w handlu elektronicznym sprawiają, że zaufanie do przedsiębiorcy staje się kluczowym czynnikiem decyzji konsumentów. Przedsiębiorca narażony jest na niezgodność z prawem, utratę wizerunku i klientów. Artykuł omawia problematykę nadużyć w sferze e-biznesu oraz proponuje wielokryterialny model oceny sklepu internetowego, który obejmuje obszary uwierzytelnienia, kontaktu, prawa, regulacji, etyki, bezpieczeństwa i wizerunku. W modelu zdefiniowano łącznie 31 kryteriów o różnych wagach. Zaproponowano również proces zastosowania metody, który wykorzystuje dedykowane narzędzie informatyczne. Automatyzuje ono część prac, pomaga w ocenie sklepu, oblicza wyniki oceny i pozwala na zgromadzenie ocen w jednym miejscu. Eksperymentalna ocena metody na 5 losowych sklepach internetowych z udziałem eksperta potwierdziła trafność modelu, a badania na 30 witrynach innych sklepów internetowych wykazały wysoką skuteczność automatyzacji oferowaną przez opracowane narzędzie.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja monograficzna
Typ:
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
Tytuł wydania:
W : Zarządzanie nowoczesnym przedsiębiorstwem : Wybrane aspekty strony 187 - 203
Język:
polski
Rok wydania:
2013
Opis bibliograficzny:
Miler J., Wnorowski T.: Metoda TrustCritic oceny wiarygodności sklepów internetowych// W : Zarządzanie nowoczesnym przedsiębiorstwem : Wybrane aspekty/ ed. Aniela Mikulska Gdańsk: Politechnika Gdańska, Wydział Zarządzania i Ekonomii, 2013, s.187-203
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 118 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi