Abstract
Artykuł prezentuje koncepcję urządzenia pozwalającego na nieograniczony terytorialnie spacer po zadanym świecie wirtualnym, które ma zostać zrealizowane na Politechnice Gdańskiej do końca 2013 roku w specjalnie zbudowanym pawilonie. Urządzenie to będzie symulować autonomiczne przemieszczanie się wewnątrz sceny generowanej komputerowo. Wrażenie samodzielnego ruchu uzyskane zostanie poprzez zastosowanie mechanizmu pozwalającego na chód w dowolnym kierunku bez zmiany pozycji maszerującego (chód w miejscu). Mechanizm ten będzie miał postać przezroczystej sfery obrotowej z użytkownikiem umieszczonym w środku obracającym sferę własnymi krokami (na podobieństwo chomika obracającego kołowrotek). Wizualizacja polegać zaś będzie na równoległej projekcji obrazu trójwymiarowego na wszystkie ściany wyposażonego w ten mechanizm pomieszczenia (tzw. CAVE) wzbogaconej o generację dźwięku przestrzennego.
Authors (3)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne
no. T. 19,
pages 163 - 168,
ISSN: 1732-1166 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2010
- Bibliographic description:
- Lebiedź J., Łubiński J., Mazikowski A.: Projekt laboratorium zanurzonej wizualizacji przestrzennej// Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne. -Vol. T. 19., nr. Nr 8 (2010), s.163-168
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 99 times