Abstract
Rekrutacja i utrzymanie na uczelni studentów, zwłaszcza tych dobrych, stanowi dziś dla wielu szkół wyższych wyzwanie nie mniejsze niż zagadnienia związane ze wzrostem poziomu naukowego nauczycieli akademickich czy kreowaniem pozytywnego wizerunku uczelni. Problemy z naborem urastają do rangi zagadnienia o znaczeniu strategicznym dla rozwoju szkół. Uczelnie chcą zwiększyć swoją efektywność i konkurencyjność na rynku edukacyjnym, a zarazem zmniejszyć związane z tym koszty. Należy pamiętać, że przy składaniu podania o przyjęcie na dany wydział maturzyści kierują się również istniejącą w danym czasie modą, związaną z popularnością danego kierunku studiów, co nie zawsze pokrywa się z predyspozycjami kandydata i powoduje określone konsekwencje związane z problemami z ukończeniem pierwszego roku studiów. Dobry algorytm rekrutacyjny to swojego rodzaju analiza potrzeb biznesowych uczelni. Przyszłość każdej uczelni zależy w znacznej mierze od potencjału intelektualnego przyjętych kandydatów.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach
- Published in:
-
Pismo PG
pages 21 - 23,
ISSN: 1429-4494 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2009
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 108 times